تعویض گواهینامه رانندگی با بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی در آلمان

بعضی از شهرهای آلمان به رانندگان این امکان را می‌دهند که گواهینامه رانندگی خود را با بلیت حمل‌ونقل عمومی رایگان تعویض کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چندین شهر در آلمان به رانندگانی که گواهینامه خود را تحویل مسئولان شهری بدهند، سفر نامحدود با تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی محلی و منطقه‌ای را ارائه می‌دهند.

این برنامه تلاشی برای مبارزه با تراکم ترافیک و ترویج حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست است. شرکت‌کنندگان می‌توانند یک بلیت موسوم به Deutschland رایگان دریافت کنند که معمولاً ۴۹ یورو در ماه قیمت دارد. چنین اقدام تبادلی در بعضی از مناطق آلمان در دسترس است که در ادامه معرفی می‌شوند.

دورتموند

در دورتموند، به افرادی که گواهینامه رانندگی خود را تسلیم مقامات شهری می‌کنند، بلیط دو ماهه Deutschland ارائه می‌شود. دورتموند این برنامه را به عنوان یک تشکر کوچک از کسانی توصیف کرد که تصمیم به کنار گذاشتن رانندگی کربنی دارند.

لورکوزن

مقامات در لورکوزن به افراد بالای ۷۵ سال این فرصت را داده‌اند که در صورت انصراف از رانندگی، یک سال اشتراک رایگان برای بلیت ۴۰ یورویی یا همان Deutschlandticket دریافت کنند.

تعویض گواهینامه با بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی در آلمان

بن

افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند با تحویل گواهینامه خود، بلیط Deutschlandticket یا بلیط Aktiv60 را به مدت شش ماه دریافت کنند.

انپه-رور-کرایس

آنقدر استقبال از طرح تعویض گواهینامه و بلیت رایگان در این شهر بالا بود که مسئولان برای ارائه آن مجبور به قرعه‌کشی تصادفی شدند. جالب اینجاست که این تبادل دائمی است و با این وجود، شهروندان از آن استقبال کردند.

لوبک در شلسویگ هولشتاین

اگر گواهینامه رانندگی خود را در لوبک تبادل کنید، می‌توانید با Deutschlandticket به مدت یک سال رایگان سفر کنید. در این شهر نیز در صورت انجام این تعویض، دیگر گواهینامه خود را پس نخواهید گرفت.

کد خبر 689043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.