فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی دارد

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری ارومیه با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نقش مهمی در کاهش تصادفات رانندگی دارد، گفت: طرح استقبال از مهر را در آستانه بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریورماه آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی خلیل وند امروز _ چهارشنبه بیست و نهم شهریورماه_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای ایمن سازی معابر حسب رسالتی که سازمان عهده دار است، طبق سنوات گذشته در آستانه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه طرح استقبال از مهر را شروع کرده‌ایم.

وی افزود: در این طرح اقدام به ایمن سازی و روان سازی مسیر تردد دانش آموزان از خانه به مدرسه و از مدارس به خانه‌هایشان کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل شهرداری ارومیه گفت: در مدارسی که منتهی به معابر اصلی و پرترافیک شهر هستند شاهد اجرای خط کشی برای عبور عابرین پیاده، نصب سرعت گیر و نصب چراغ چشمک زن هستیم.

خلیل وند ادامه داد: تا کنون ۲۷ مدرسه را در این طرح مدنظر قرار داده و معابر مقابلشان خط کشی و ایمن سازی لازم برای تردد دانش آموزان با هماهنگی آموزش و پرورش انجام شده است.

وی تأکید کرد: در تمامی مدارسی که منتهی به معابر اصلی هستند سرعت گیر نصب شده است.

خلیل وند یکی از رسالت‌های این سازمان را فرهنگ سازی در حوزه ترافیک و ارتقا فرهنگ شهروندی در این راستا ارزیابی کرد و گفت: همه ساله در طول سال تحصیلی، پارک ترافیک سازمان پذیرای دانش آموزان در این راستا بوده و مفاهیمی از قبیل عبور از خیابان، آشنایی با تابلوهای راهنمایی و رانندگی، خط کشی عابر پیاده و استفاده از پل‌های عابر پیاده هوایی آموزش داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت مهندسی و شبکه حمل و نقل شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در حوزه ترافیک نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات رانندگی دارد و از بسیاری تبعات و هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کند.

خلیل وند بر اهمیت فرهنگ سازی از دوران کودکی و نوجوانی تأکید کرد و ادامه داد: دانش آموزان جز اقشار آسیب پذیر در حوادث ترافیکی سطح شهر هستند و آموزش در این قشر ضرورت دو چندان دارد.

وی اظهار کرد: خط کشی و ایمن سازی و آرام سازی معابر منتهی به مدارس انجام و در سریع‌ترین وقت ممکن پیگیری می‌شود، شهروندان نیز می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اطلاع دهند.

خلیل وند با اشاره به شدت ترافیک در برخی معابر که مدارس در آنها مستقر شده‌اند و با توجه به طرح موضوع در شورای ترافیک استان گفت: استعلام از شهرداری و راهور باید در صدور مجوز مدارس مد نظر قرار گیرد تا شاهد افتتاح چندین مدرسه در یک معبر اصلی و انباشت ترافیک در آن خیابان نباشیم.

کد خبر 689026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.