کشف تصادفی قبرستان مسلمانان در اسپانیا

یک قبرستان متعلق به مسلمانان با قدمت چند صد ساله در گرانادا، یکی از شهرهای بزرگ منطقه اندلس در جنوب اسپانیا، در حفاری‌های مرمت یک ساختمان کشف شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از حکومت اسلامی ۸۰۰ ساله اندلس که در سال ۸۹۷ قمری به سر آمد، آثاری به جا مانده که اکنون در گرانادا (غرناطه) که زمانی پایتخت مسلمانان حاکم بر اسپانیا بوده است، کشف شده است.

باستان‌شناسان اعلام کردند که یکی از هشت گورستان مسلمانان در این شهر را حین حفاری در محوطه ساختمانی در مرکز شهر باستانی گرانادا، در منطقه معروف به باب الفخارین یا محله سفالگران کشف کردند.

کشف تصادفی قبرستان مسلمانان در اسپانیا

تاکنون علاوه بر دو قبرستانی که پیش از این کشف شده بود، محققان بقایای بیش از ۴۰ مسلمان را در گورستان سفالگران پیدا کرده‌اند و تصور می‌شود که در مجموع حدود ۱۵۰ مسلمان در این منطقه کوچک دفن شده باشند.

گرانادا آخرین پناهگاه مسلمانان در اندلس بوده است و تراکم دفن‌ها در گورهای باستانی کشف‌شده در این محل نشان می‌دهد که تعداد مسلمانان در آن زمان چقدر زیاد بوده است.

باستان‌شناسان با بررسی نحوه دفن و اشیا اطراف اجساد متوجه شده‌اند که آن‌ها بقایای انسانی متعلق به مسلمانان است؛ حین حفاری‌ها سه لایه زیرزمینی قبر کشف شد که حاوی قطعات سفال با کتیبه‌های عربی بود که مشابه آن در کاخ الحمرای گرانادا وجود دارد.

کشف تصادفی قبرستان مسلمانان در اسپانیا

کاوش‌های انجام‌شده مستند، تا کنون وجود بقایای بیش از ۱۰ هزار مسلمان را در این منطقه نشان می‌دهد.

بقایای برداشته شده از طبقات ساختمان‌ها یا قطعات زمین، پس از تکمیل تجزیه و تحلیل مردم‌شناسی، در گورستان‌های فعلی مسلمانان در منطقه دفن می‌شوند.

امروزه حدود ۴۰ هزار مسلمان در گرانادا زندگی می‌کنند که اکثریت آنها را مهاجران تشکیل می‌دهند.

کشف تصادفی قبرستان مسلمانان در اسپانیا

کد خبر 689002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.