طرح امحای حیوانات موذی در منطقه ۹ اصفهان اجرا شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان، طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و امحای حیوانات موذی در دستور کار اداره خدمات شهری این منطقه قرار گرفته و در حال اجرا است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌منظور تأمین امنیت روحی و روانی شهروندان و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان، طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و امحای حیوانات موذی در دستور کار اداره خدمات شهری منطقه ۹ شهرداری اصفهان قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت است، افزود: با اجرای مداوم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد می‌توان ایمنی و سلامت شهروندان و محیط شهر را در مقابل شیوع بیماری‌های قابل انتقال از سگ به انسان حفظ کرد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه چرخه زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد، جمعیت این حیوانات را کنترل می‌کند، تصریح کرد: به‌منظور پیگیری درخواست‌های مردمی در طرح ضربتی جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد ۸۵ قلاده سگ بدون صاحب در سطح منطقه جمع‌آوری شده است.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای سلامت عمومی شهروندان، پاکسازی و سالم‌سازی سطح منطقه طرح طعمه‌گذاری برای اتلاف موش‌ها و حیوانات موذی در رفیوژها، مادی‌ها و پارک‌ها اجرا شده است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه در این عملیات تاکنون بیش از ۵۳۰ لاشه موش جمع‌آوری شده است، گفت: با رعایت بهداشت عمومی و محیطی، رعایت بهداشت واحدهای صنفی و غذایی در سطح شهر و نریختن زباله‌های خانگی و خوراکی می‌توان تا حد قابل توجهی جمعیت این جوندگان را کنترل کرد.

وی با اشاره به انتقال سریع بسیاری از بیماری‌ها توسط جوندگان موذی و حیوانات مضر شهری افزود: طرح طعمه‌گذاری به صورت مستمر و بر اساس نیاز و اولویت بندی معابر طی سال در سطح منطقه ادامه دارد.

مدیر منطقه ۹ اصفهان با اشاره به نقش مؤثر شهروندان در حفظ بهداشت شهری گفت: شهروندان با دفع به موقع زباله‌های خانگی، جلوگیری از ریختن زباله در جداول و معابر و به‌طور کلی رعایت بهداشت محیط، می‌توانند در پاکیزگی محیط شهری همیار شهرداری باشند.

کد خبر 688997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.