افتتاح نخستین پارک بازیافتی هند در دهلی

شهرداری دهلی یک پارک موضوعی با عنوان «تبدیل زباله به هنر» را افتتاح کرده که موضوع آن بر اساس اجلاس سران G20 انتخاب شده است. مجسمه‌هایی که پرندگان و حیوانات نمادین کشورهای عضو G20 را به تصویر می‌کشند از ضایعاتی فلزی ساخته شده‌اند که از دفن‌گاه زباله‌های خودروها و نخاله‌های ساختمانی بازیافت شده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر دهلی، پارکی بازیافتی را ایجاد کرده‌اند که در آن مجسمه‌های فلزی حیوانات نمادین کشورهای عضو G20 با استفاده از اقلام بازیافتی ساخته شده‌اند؛ طاووس هندی، گاومیش کوهان‌دار آمریکایی، جگوار برزیلی، شتر عربستانی، زاغ کره‌ای، کانگورو استرالیایی، خرس قهوه‌ای روسی و اژدهای کومودوی اندونزیایی از جمله مجمسه‌های زیبای این پارک است.

افتتاح نخستین پارک بازیافتی هند در دهلی

به گفته مقامات، مجسمه‌های حیوانات و پرندگان کشورهای عضو گروه ۲۰ به منظور قدردانی از مشارکت آنها در اجلاس سران در دهلی نصب شده است.

هنرمندان از میله‌های آهنی، قطعات خودرو، صفحات فلزی، توری‌های مش سیمی، رینگ‌ها، زنجیر، توپ‌های بلبرینگ و دیگر مواد دورریختنی برای ساخت مجسمه‌ها استفاده کرده‌اند.

افتتاح نخستین پارک بازیافتی هند در دهلی

این ابتکار با هدف بهبود استاندارد زندگی، ترویج سبک زندگی دوستدار محیط زیست، تضمین پاکیزگی و افزایش مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست ایجاد شده است.

هند در سال‌های اخیر تلاش‌های چشمگیری را در راستای ترویج بازیافت انجام داده است به طوری‌که میانگین بازیافت پلاستیک در این کشور از میانگین جهانی فراتر رفته و حتی از بعضی اقتصادهای توسعه‌یافته نیز سبقت گرفته است.

ابتکارهای این کشور از جمله درآمدزایی برای قشر ضعیف جامعه با مشارکت دادن آن‌ها در امر بازیافت و همچنین تلاش‌های هند برای زباله‌صفر کردن بعضی از شهرها، باعث شده است که نام این کشور در بین مناطقی با اقدامات مؤثر در راستای مدیریت زباله ذکر شود.

افتتاح نخستین پارک بازیافتی هند در دهلی

کد خبر 688965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.