ترافیک شهر یاسوج نتیجه رعایت نکردن سرانه پارکینگ است

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات ترافیکی در مرکز استان به دلیل رعایت نکردن سرانه پارکینگ در ساخت‌وسازها و تغییر کاربری آن به کافی‌شاپ است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا روز چهارشنبه، بیست و نهم، شهریورماه در نشست شورای ترافیک استان، اظهار کرد: تقاطع «گندی‌خوری» یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است که قرار شد جلسه‌ای با راهداری، شرکت زیرساخت و پلیس راه برگزار و نسبت به آشکارسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و علائم هشدار دهنده اقدام شود.

وی افزود: کمربندی یاسوج از دیگر نقاط حادثه‌خیز استان است که مقرر شد چند عدد سرعت کاه در این مکان نصب شود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سرعتکاه‌ها در استان به سرعت‌گیر تبدیل شده‌اند که مقرر شد راه و شهرسازی نسبت به اصلاح سرعت گیرها و تبدیل آن‌ها به سرعت کاه با نظر کارشناسی و شابلون استاندارد، اقدام کند.

روستا اضافه کرد: مصوبات شورای ترافیک ظرف یک هفته به دبیرخانه اعلام شود در غیر این ‌صورت به منزله ترک فعل و سهل‌انگاری مدیر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های مادوان، مهریان و مزدک در میدان شهدای یاسوج محل تجمع مردم است که باید جابه‌جا شوند و نیازمند برنامه بلندمدت و کوتاه مدت برای ایستگاه‌های مادوان و بلهزار و مناطق سرآبتاوه است.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات ترافیکی در مرکز استان به دلیل رعایت نکردن سرانه پارکینگ در ساخت‌وسازها و تغییر کاربری آن به کافی‌شاپ است.

روستا افزود: در شهرستان‌ها باید هر ماه یک جلسه شورای ترافیک برگزار شود و فرمانداری‌ها ملزم به ثبت مصوبات این شورا در سامانه وزارت کشور هستند.

کد خبر 688942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.