دفاع مقدس گنجینه‌ ارزشمندی از معنویت، اخلاص و تجارب موفق است

استاندار کردستان گفت: دفاع مقدس، الگو و معدنی ارزشمند از اقتدار و صلابت، اخلاص و معنویت، تجربیات بی‌نظیر و برگرفته از ایثار و ازخودگذشتگی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در آستانه هفته دفاع مقدس در مراسم «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مناسبت‌های مربوط به این ایام فقط مرور خاطرات نیست، بلکه یادآور گنجینه بسیار ارزشمند از معنویت، اخلاص و تجربیات بی‌نظیر است و همه ما همواره نیازمند بهره‌مندی از این معدن بسیار گرانبها هستیم.

وی با بیان اینکه همه باید قدردان شهدا و خانواده معظم آنها باشیم و در عمل ثابت کنیم که رهرو راه آنان هستیم، افزود: در مسیر شهدا باید ثابت قدم باشیم چراکه تداوم آرمان شهدا در گرو اطاعت و پیروی از رهبر معظم انقلاب است.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز عدم وابستگی به بیگانگان به عنوان سند افتخار در دست همه ماست که می‌توان از آن الهام بگیریم، گفت: ایران سربلند، کشوری که در آغاز دفاع مقدس از کمترین امکانات دفاعی و نظامی کم بهره بود و برای تأمین ابتدایی‌ترین تجهیزات مبارزه و دفاع مجبور بود به بیگانگان پناه ببرد، امروز بی‌نیاز از همگان با وجود تحریم‌ها و تولید انبوه تجهیزات نظامی در کشور، در قله ساخت تجهیزات کارآمد دفاعی قرار دارد و این حجت بزرگی برای ما در همه عرصه‌ها است.

وی ادامه داد: اگر امروز طبق رهنمون‌ها و منویات مقام معظم رهبری با اقتدار حرکت کنیم قطعاً مسیر توفیق و پیشرفت را طی خواهیم کرد و اگر همچنان با تداوم وابستگی نگاهمان به دست دیگران می‌بود اقتدار کنونی حاصل نمی‌شد.

ایران یکی از قدرت‌های برتر دنیا است

زارعی‌کوشا تصریح کرد: ماهیت ما با آن اهدافی که نظام استکباری در دنیا دنبال می‌کند در تضاد است لذا با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که یکی از قدرت‌های برتر دنیا هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ابعاد معنوی هنوز تنها بخش کوچکی از گنجینه بزرگ و معدن بسیار غنی دفاع مقدس را کشف کرده‌ایم، افزود: برای رفع مشکلات متعدد فرهنگی و اجتماعی امروزه نیازمند رجوع به این گنجینه گرانبها هستیم تا روحیه دفاع مقدس را که با نفس قدسی امام راحل (ره) و جوانان این مرزبوم شکل گرفت احیا و استخراج کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه مقاومت رزمندگان و ولایت پذیری مردم رمز پیروزی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بود، خاطرنشان کرد: ما در جنگ نابرابر تحمیلی هشت سال دفاع مقدس وجبی از خاک میهن را به دست بیگانگان نسپردیم و با همه مظلومیت‌ها در مقابل جبهه استکبار تا پیروزی نهایی ایستادگی کردیم و این افتخار و موفقیت، برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی به یادگار ثبت و ماندگار کرد.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم استان کردستان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: کردستان یکی از استان‌هایی بود که دشمن بر اساس محاسبه غلط تفاوت‌های قومی و مذهبی را در این دیار پرافتخار زمینه‌ای برای تفرقه و پیاده کردن نقشه‌های شوم خود می‌دانست، اما خوشبختانه برخلاف آنچه دشمن می‌پنداشت مردم و مرزبانان غیور این دیار با تقدیم بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید کردستانی و بیش از ۱۸ هزار شهید مهاجر، وجبی از این خاک به تصرف دشمن درنیامد و همواره پشتیبان نظام هستند و این افتخار بزرگ نیز در تاریخ برای کردستان و کردستانی‌ها ماندگار است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم ضمن تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و دفاع مقدس، از ۶۱ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در کردستان به مناسبت این هفته رونمایی شد.

کد خبر 688915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.