پرسپولیس ۰- النصر ۲/ سوغات سه امتیازی یاران رونالدو از تهران

تیم فوتبال النصر در دیداری برتر با دو گل برابر پرسپولیس به برتری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست گروه E لیگ قهرمانان آسیا، امروز _سه‌شنبه، بیست‌وهشتم شهریورماه_ از ساعت ۲۱:۳۰ تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی دو بر صفر النصر عربستان به پایان رسید.

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: بدون تماشاگر با حکم کمیته انضباطی AFC

گل‌ها: دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۶۲، گل به خودی)، محمد قاسم (دقیقه ۷۲) برای النصر

اخطار: میلاد سرلک (دقیقه ۱۸)، مسعود ریگی (دقیقه ۵۵) از پرسپولیس؛ مارسلو بروزویچ (دقیقه ۳+۴۵) از النصر

اخراج: میلاد سرلک (دقیقه ۵۲، کارت زرد دوم) از پرسپولیس

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (۷۳- امید عالیشاه)، مسعود ریگی، میلاد سرلک، مهدی ترابی (۸- شهاب زاهدی (۸۷- یاسین سلمانی))، سعید صادقی (۸۷- سینا اسدبیگی)، محمد عمری (۷۳- سروش رفیعی) و وحید امیری

سرمربی: یحیی گل محمدی

النصر: نواف العقیدی، سلطان الغنام (۸۵- نواف بوشل)، آیمریک لاپورت، علی لاجامی، محمد قاسم، عبدالله الخیبری، مارسلو بروزویچ (۸۰- سامی الناجی)، عبدالرحمن غریب، اوتاویو (۱+۹۰- علی الحسن)، کریستیانو رونالدو (۱+۹۰- مشاری النمر) و سادیو مانه (۸۵- خالد الغنام)

سرمربی: لوئیس کاسترو

داور: ایلگیز تانتاشف (ازبکستان)

شرح بازی:

یکی از حساس ترین دیدارهای هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی در ورزشگاه آزادی آغاز شد که در ابتدای کار پرسپولیس با توجه به میزبانی اش بازی را در دست گرفت و نسبتاً بازی را خوب آغاز کرد اما مصدومیت زودهنگام ترابی و تعویض او در دقیقه ۸ به نوعی پرسپولیس را شوکه کرد و در ادامه نیز النصر با تسلط بر شرایط بازی، صاحب توپ و میدان شد. النصر پس از یک ربع ابتدایی بازی با یک بازی شناور و روان حملات متعدد خود را روی دروازه پرسپولیس طراحی می کرد و در این بین دو سه موقعیت جدی به خصوص از سمت راست و نفوذهای الغنام برای این تیم فراهم شد که البته بی دقتی مهاجمان این تیم در زدن ضربات پایانی باعث شد دروازه پرسپولیس بسته بماند.

نیمه دوم را پرسپولیس مانند نیمه نخست خوب آغاز کرد و در حالی که بازی متعادل شده بود و از حملات النصر در نیمه نخست خبری نبود، میلاد سرلک با یک خطای دیگر کارت زرد دوم را گرفت تا از زمین اخراج شود و تیمش 10 نفره کار را ادامه دهد. با این وجود تیمی که پس از این اتفاق بازی را در دست گرفته بود پرسپولیس بود اما این النصر بود که روی معدود حملاتش دروازه میزبان خود را باز کرد. این گل به نوعی تکلیف بازی را مشخص کرد زیرا پرسپولیس 10 نفره که زورش با 11 نفر هم به این النصر با این ستاره ها و سازماندهی خوبش نمی رسید حرفی برای گفتن نداشت. اندک امیدهای پرسپولیس 10 دقیقه بعد با گل دوم النصر که به زیبایی زده شد از دست رفت تا اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا برای یحیی و شاگردانش با باخت همراه باشد.

النصر با پیروزی دو بر صفر در این دیدار به صدر جدول گروه E لیگ قهرمانان رفت. دیگر دیدار این گروه بین استقلال تاجیکستان و الدحیل قطر با تساوی بدون گل به پایان رسید.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۶۲- النصر) - همکاری بروزویچ با هافبک النصر منجر به نفوذ او به درون محوطه جریمه شد و در ادامه پاس کات بک او برای غریب با ضربه نهایی او همراه شد که توپ پس از برخورد به پای اسماعیلی فر وارد دروازه پرسپولیس شد.

۲-۰ (دقیقه ۷۲- النصر) - محمد قاسم که با پاس کوتاه و زیبای غریب از سمت چپ وارد محوطه جریمه پرسپولیس شده بود با شوتی سنگین به زیر طاق دروازه بیرانوند، برتری النصر را دو برابر کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- توپ ارسالی الغنام از سمت راست در فضای پشت پورعلی گنجی به مانه رسید اما ضربه نوک پای او با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰- توپ ارسالی به درون محوطه جریمه پرسپولیس در موقعیتی ایده آل به رونالدو رسید اما ضربه سر او که از چند قدمی دروازه زده شد درست به جایی رفت که بیرانوند حضور داشت تا توپ را مهار کند.

دقیقه ۲۴- الغنام در سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با شوتی زمینی دروازه بیرانوند را نشانه گرفت اما توپ آرام او را بیرانوند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۱- توپ ارسالی سعید صادقی از سمت چپ با ضربه سر خطرناک شهاب زاهدی همراه شد اما توپ با فاصله ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸- ارسال خطرناک الغنام با واکنش بیرانوند دور شد.

دقیقه ۹۰- یاسین سلمانی در شرایطی خوب در محوطه جریمه النصر صاحب توپ شد اما با تکل لاپورت سرنگون شد، در ادامه تصمیم در مورد پنالتی به VAR رفت که به دلیل آفساید قبل از این صحنه، داور پنالتی نگرفت.

بهترین بازیکن:

عبدالرحمن غریب که گل اول با ضربه او و سپس برخورد به پای اسماعیلی فر به ثمر رسید و پاس گل دوم را هم داد بهترین بازیکن این دیدار بود. سلطان الغنام، دفاع راست النصر دیگر بازیکن برتر زمین بود.

کد خبر 688785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    دمتون گرم بروبچه های پرسپولیس انصافا خوب بازی کردین . فقط شانس با تیم یار نبود و مصدومیت ترابی و اخراج .به هرحال خسته نباشید