فروش پسماندهای شهروندان زنجانی با بهره‌گیری از سامانه بهروب

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: سامانه بهروب فعال است و شهروندان می‌توانند با نصب این اپلیکیشن و تفکیک زباله در مبدا، پسماند خود را به فروش برسانند.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه شهروندان از نحوه جمع‌آوری زباله گله‌مند هستند، اظهار کرد: لازم است شهروندان در زمان مقرر زباله‌های خود را بیرون بگذارند تا پاکیزگی و نظم شهر حفظ شود.

وی افزود: تفکر زباله طلای کثیف درست نیست و باید تلاش کنیم که جلوی آسیب زباله و نفوذ شیرابه‌ها به زمین را بگیریم، چراکه هدف ما حفظ محیط زیست است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تفکیک زباله در مبدا ۵۰ درصد حجم زباله را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: حجم زباله‌های تولیدی در شهر زنجان ارزش سرمایه‌گذاری ندارد و بخش خصوصی از خرید زباله استقبال نمی‌کند.

ناصحی‌مقدم اضافه کرد: بعضی مطالبات آتش‌نشانان کشوری است، اما بعضی دیگر از مطالبات از جمله اضافه کار و مباحث رفاهی درون‌مجموعه‌ای است که در دستور کار قرار داده شده است و شهرداری باید در این زمینه مساعدت لازم را انجام دهد.

وی از دیگر مطالبات آتش‌نشانان را کمبود امکانات دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه نیروهای آتش‌نشانی بیشتر به عنوان نیروهای خدماتی در مجموعه جذب شده‌اند، امکان ارتقای شغلی ندارند و حل این مشکل باید از طریق سازمان شهرداری‌ها انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر به‌روز شدن آتش‌نشانی و خدمات آن، گفت: امروز آتش‌نشانی دیگر یک شیلنگ به دست گرفتن نیست و مدیریت شهری باید به فکر ارتقای نیروها باشد، لازم است هرگونه جذب نیرو از طریق آزمون باشد و امیدواریم از طریق این آزمون نیروهای خبره و ضابطه‌مند وارد مجموعه شود.

ناصحی‌مقدم افزود: دفتر امور شهری استانداری زنجان فراخوان جذب نیرو را مهرماه سال جاری منتشر خواهد کرد.

کد خبر 688731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.