حفاظت از حیات وحش با امضای تفاهم‌نامه ایران و تاجیکستان

معاون اول رئیس کمیته حفاظت محیط‌زیست جمهوری تاجیکستان با اشاره بر تفاهم‌نامه‌های موجود با ایران درباره مراقبت از حیات وحش و حیوانات گفت: ما باید از تجربیات ایران برای مقابله با گردوغبار استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، ظارافو قیومزاده، درباره برگزاری اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های گردوغبار در تهران اظهار کرد: اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گردوغبار که در تهران برگزار شد، سطح بالایی داشت و از آن برداشت خوبی داشتیم. در نتیجه این اجلاس، نیز تصمیم گرفتیم تا اقداماتی را که کشورهای دیگر داشتند اما هنوز در تاجیکستان انجام نشده است در جمهوری تاجیکستان در دستورکار قرار دهیم.

وی درباره نقش ایران در این اجلاس افزود: در کنار هم جمع کردن دولت‌هایی که در راستای حفاظ بهداشت و محیط‌زیست تلاش می‌کنند یک اقدام بین‌المللی و منطقه‌ای است که این کار از جانب ایران صورت گرفته است.

معاون اول رئیس کمیته حفاظت محیط زیست جمهوری تاجیکستان درباره چگونگی همکاری تاجیکستان با ایران درباره مقابله با توفان‌های گردوغبار افزود: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران و سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری تاجیکستان در زمینه حفاظت از حیوانات و حیات وحش وجود دارد، بنابراین باید از تجربه‌های ایران برای کنترل گردوغبار نیز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری تاجیکستان تلاش می‌کند تا با اقدامات مناسب نهرهایی که خشک و به کانون‌های گردوغبار تبدیل شده‌اند و همچنین مناطقی که گردوغبار آن‌ها بر کشور ما و کشورهای همسایه تأثیر می‌گذارد کنترل کند و تصمیمات جدی برای آنان اتخاذ کند.

کد خبر 688730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.