همکاری ایران و امارات برای استفاده از سوخت‌های پاک

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشورهای صنعتی در تمام این سال‌ها شرایط بدی را برای منابع آب، خاک و هوا رقم زده‌اند و حال به دنبال این هستند که کشورهای در حال توسعه را متهم کرده و ما را از نعمت‌های الهی محروم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در حاشیه روز دوم برگزاری اجلاس مقابله با توفان‌های ماسه و گردوغبار علی سلاجقه در دیدار معاون وزیر محیط زیست کشور امارات با اشاره به روابط خوبی که ایران و امارات از گذشته با هم داشته‌اند، اظهار کرد: مسائل مربوط به مقابله با بیابان‌زایی، بیابان‌زدایی، گرد و غبار، آلودگی سواحل به‌ویژه خلیج فارس از جمله زمینه‌هایی است که می‌توانیم همکاری داشته باشیم. در این اجلاس با اتفاق نظر با یکدیگر می‌توانیم نتایج خوبی را به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: کشور امارات امسال میزبان نشست کاپ ۲۸ است که پیشاپیش آرزوی برگزاری یک نشست موفق را برای کشور دوست و همسایه‌مان دارم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اعتقاد ما این است که کشورهای توسعه یافته در این سال‌ها به محیط زیست جهان آسیب وارد کردند و اکنون وقت آن است که در قبال سایر کشورها پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر استفاده از منابع سوخت جدید که آلایندگی کمتری برای محیط زیست دارند، گفت: علاوه بر رعایت‌های استانداردهای محیط زیستی لازم در استفاده از منابع سوخت‌های فسیلی‌مان به دنبال ایجاد زمینه‌هایی برای استفاده از ظرفیت انرژی‌های پاک و به ویژه انرژی‌های خورشیدی و بادی هستیم.

سلاجقه اظهار کرد: بحث و تبادل نظر و دستاوردها و تجربیات در قبال استفاده از انرژی‌های پاک می‌تواند یکی از محورهای همکاری‌های دوجانبه میان ایران و امارات باشد.

وی افزود: با اینکه کشور ما به معاهده پاریس نپیوسته است و در این زمینه تعهدی ندارد اما جلوتر از تمام این تعهدات کاهش کربن را در کشور خود داشتیم و با استفاده از تجارب شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور اقدامات خوبی را برای کیفی‌سازی سوخت انجام داده‌ایم که تمایل داریم این تجارب را در اختیار سایر کشورها نیز قرار دهیم تا از سوخت با کیفیت استاندارد برخوردار شوند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری نشست‌های ژاپنی اظهار کرد: امیدواریم که با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس، این نشست پس از سال‌ها برگزار شود تا بتوان با همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس از این پهنه آبی ارزشمند مراقبت کرد.

در ادامه معاون وزیر محیط زیست امارات ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کشورهای منطقه باید دست به دست هم به مبارزه با گرد و غبار بپردازند و چه در نشست منطقه‌ای و چه در این نشست اعلام کرده‌ایم که آماده همکاری با کشورهای منطقه و همه کشورهای جهان در این زمینه هستیم. نشستی که برگزار شد قطعاً نتایج خوبی را در بر خواهد داشت و ما به نتایج آن امیدوار هستیم.

معاون وزیر محیط زیست امارات گفت: هر کشوری برای استفاده از سوخت‌های پاک اقدامات متفاوتی انجام داده است که تمایل داریم ضمن تبادل اقدامات از فعالیت‌های ایران در این زمینه نیز آگاه شویم و در صورت امکان همکاری داشته باشیم.

کد خبر 688722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.