فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تیران به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره آب و فاضلاب تیران‌وکرون گفت: فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تیران تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

سعید عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای پروژه شبکه فاضلاب شهر تیران اظهار کرد: این پروژه از سال ۹۳ در تیران آغاز شده و در حال حاضر ۷۰ درصد شبکه آن اجرایی شده است.

وی افزود: بیش از دو هزار انشعاب فاضلاب در سطح به شبکه اصلی وصل شده است و به تصفیه خانه سرازیر می‌شود و با استفاده از تجهیزات جدید کار تصفیه انجام و پساب آن نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب تیران و کرون با بیان اینکه تصفیه‌خانه پاسخگوی ۲۸ هزار نفر جمعیت این شهر است، تصریح کرد: فاز نخست تصفیه‌خانه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و فاز دوم نیز پس از تجهیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

عابدینی ادامه داد: اجرای پروژه فاضلاب شهر تیران با مشارکت مردم، بخش خصوصی و حمایت دولت اجرایی شد که در بازه زمانی کمتر از ۱۰ سال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی این پروژه را فرصتی برای حفظ منابع آب زیرزمینی دانست و تاکید کرد: این پروژه برای دو شهر دیگر این شهرستان شامل عسگران و رضوانشهر نیز با همین مدل پیش‌بینی شده است تا اجرایی شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب تیران و کرون مشارکت مردم در خرید انشعاب و اجرای پروژه را منجر به افزایش سرعت کار دانست و تصریح کرد: تأمین اعتبار دولتی برای اجرای پروژه فاضلاب زمان اجرا را طولانی می‌کند و منجر به فرسایشی شدن آن می‌شود.

عابدینی اضافه کرد: نتایج طرح مشارکت مردم و بخش خصوصی در اجرای پروژه فاضلاب مدلی برای دیگر شهرها شده است تا سرعت کار افزایش پیدا کند و هزینه‌های حفر چاه، خسارت به ساختمان و منابع آب زیر زمینی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تولید ۴۰ لیتر بر ثانیه پساب در پروژه فاضلاب تیران برای بلندمدت پیش‌بینی شده است، گفت: این پساب قابل بهره‌برداری برای فضای سبز غیرمثمر شهر، تولید محصولات غیرمثمر و واحدهای صنعتی خواهد بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب تیران و کرون افزود: پرداخت به موقع سهم انشعاب توسط شهروندان و تخصیص بودجه مصوب سفر ریاست جمهوری موجب شد تکمیل مابقی شبکه و بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه عملیاتی شود.

کد خبر 688716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.