طرح جامع کاروانسرای ملاحسین در میدان کهنه قم تهیه می‌شود

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم گفت: تهیه طرح جامع کاروانسرای ملاحسین در میدان کهنه شهر قم در دستور کار قرار دارد.

علیرضا بافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تهیه طرح جامع کاروانسرای ملأ حسین در میدان کهنه در محدوده یک هکتاری در حال انجام است، اظهار کرد: در این طرح محدوده بازار کهنه، کاروانسرای ملاحسین، میدان کهنه و بازار بنفشه را به صورت یکپارچه بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح بازار کهنه به صورت جداگانه تهیه شده بود و قرار بود برای کاروانسرای ملاحسین نیز طرح متفاوتی تهیه شود افزود: هدف از اجرای این طرح جامع، ایجاد یک نگاه یکپارچه شهرسازی در قلب بافت تاریخی قم است.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: جداره‌سازی چهار راه بازار که وضعیت بصری نامناسبی دارد در دستور کار است که در این زمینه قرارداد با مشاور منعقد و اقدامات اولیه آن انجام شده و سازمان میراث فرهنگی آن را اجرا می‌کند.

بافرانی به طراحی شهری اراضی کوه سفید اشاره کرد و ادامه داد: محدوده مطالعاتی این طرح ۵۱۸ هکتار است که قرارداد آن از سال گذشته تنظیم شده بود و اکنون در مرحله اجرا است.

وی تصریح کرد: این اراضی در گذشته داخل محدوده بود اما سال ۸۶ از محدوده خارج شد اما قبل از این اقدام، پروانه‌های بسیاری در آن منطقه صادر شده بود و دوگانگی در مباحث حقوقی پیدا کرد که مجدداً طراحی آن در حال انجام است و با برگزاری جلسه‌ای به نتیجه نهایی در خصوص کاربری آن خواهیم رسید.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم به تدوین طرح جامع ساختاری راهبردی شهر قم اشاره کرد و گفت: نخستین امر مورد توجه در طرح جامع محدوده شهر است.

بافرانی اضافه کرد: در این زمینه جلسات متعددی در حال برگزاری است تا دیدگاه‌های دستگاه‌های مختلف به ویژه شهرداری به مشاور و نهادهای بالادستی انتقال داده شود.

کد خبر 688709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.