سوءاستفاده کلاهبرداران سایبری از طریق حراج‌های آخر فصل

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان حراج آخر فصل با فریب افراد اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با ارائه فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز و تخفیفات چشمگیر پوشاک، کیف، کفش، در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را دارند و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب، از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را را واریز و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچ‌گونه کالایی دریافت نکرده، دیگر شخصی پاسخگوی آنها نبوده یا حتی در بعضی موارد کالای تحویلی به مخاطب، تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

وی ادامه داد: در پی تبلیغات حراج‌های آخر فصل شاهد ارسال درگاه‌های جعلی و فیشینگ در شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند، شهروندان فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 688694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.