دمای هوای اصفهان ۳ درجه خنک‌تر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایداری تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در نیمه شرقی و شمالی و مناطقی از مرکز استان، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقت همراه با گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعت منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف باد، گردوخاک و کاهش دید در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز دوشنبه آغاز شده و تا فردا با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید، وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال و شرق استان، فعال شدن کانون گردوخاک در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سامانه مذکور در مناطق شمال شرق، شرق و مناطق مرکزی استان، ادامه داد: شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، اصفهان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه خورت، مبارکه، زرین‌شهر و کبوترآباد درگیر وزش باد، گردوخاک و کاهش دید خواهد بود.

امینی اظهار کرد: خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق شرق و شمال استان، احتمال اختلال در مسیر تردد به استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و قم از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

وی افزود: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، رعایت اصول بهداشتی برای کاهش اثرات ذرات گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت و احتیاط در تردد جاده‌ای توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خمینی‌شهر با دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 688693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.