برگزاری رویداد «شب کسایی» در اصفهان

مدیر دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد « شب کسایی» گفت: این برنامه در هنرسرای خورشید با اجرای شش نفر از هنرمندان تنبک و نی‌نواز برای گرامی داشت نام و یاد استاد حسن کسایی و سلسله داران مکتب موسیقی اصفهان برگزار می‌شود.

سجاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق چشم‌انداز دفتر تخصصی موسیقی شهرداری که حفظ و اشاعه موسیقی مکتب اصفهان است، رویداد «شب کسایی» به مناسبت سالروز تولد استاد کسایی برنامه‌ریزی شده‌است.

وی در توضیح جزئیات رویداد گفت:: این برنامه سی‌ام شهریورماه در هنرسرای خورشید با اجرای شش نفر از هنرمندان تنبک و نی‌نواز برای گرامی داشت نام و یاد استاد حسن کسایی و سلسله داران مکتب موسیقی اصفهان برگزار می‌شود و برای عموم مردم رایگان است.

مدیر دفتر تخصصی موسیقی به فضائل استاد حسن کسایی پرداخت و افزود: این هنرمند از بزرگترین نی‌نوازان تاریخ معاصر اصفهان است و برخی لقب استاد تمام یا استاد کامل در زمینه موسیقی به وی داده‌اند چراکه به غیر از نی‌نوازی سازهای دیگر از جمله سه‌تار نیز می‌نواختند.

برگزاری رویداد «شب کسایی» در اصفهان

وی اضافه کرد: مثلثی از مفاخر موسیقی در اصفهان با حضور پررنگ استاد کسایی با هنر نی‌نوازی، استاد تاج با هنر آوازخوانی و استاد جلیل شهنام شکل گرفته، که امسال افتخار برگزاری بزرگداشت استاد حسن کسایی را داشتیم.

رضایی تصریح کرد: تلاش دفتر موسیقی این است که در سالروز تولد هنرمندان و مفاخر در مکتب موسیقی اصفهان بزرگداشتی برگزار و همچنین آثار هنری این هنرمندان را معرفی و منتشر کند که در مجموع هنرمندان، استاد کسایی به دلیل نقش پررنگ در قطب موسیقی اصفهان در اولویت برنامه قرار گرفتند.

کد خبر 688680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.