رئیس جمهور امشب در صحن سازمان ملل سخنرانی می‌کند

رئیس جمهور اسلامی ایران امشب سه‌شنبه (۲۸ شهریورماه) در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع نمایندگان کشورهای عضو سخنرانی می‌کند.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد دوشنبه ۲۷ شهریور در صدر هیات سیاسی و با بدرقه حجت الاسلام قمی نماینده مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از وزرا و اعضای هیات دولت در صدر هیات سیاسی برای دومین بار در دولت سیزدهم عازم نیویورک شده است.

رئیس جمهور امشب و در نشست‌های سالانه مجمع عمومی به عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی سخنرانی می‌کند که این فرصت مناسبی برای رایزنی‌های سیاسی بین‌المللی است.

سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار با سران کشورها و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم، از جمله برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در این سفر است. همچنین در نشست‌هایی با گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه‌ای در آمریکا به تشریح مواضع کشورمان و نیز پاسخ به سوالات آنان می‌پردازد.

آیت‌الله رئیسی در آغاز بکار دولت سیزدهم و در ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰ از طریق برخط برای نخستین بار در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و تاکید وی این بود که سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ ثبات و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است.

اما رئیس‌جمهور سال گذشته برای نخستین بار عازم نیویورک شد و در نخستین سخنرانی حضوری خود در هفتادو هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل و با گذشت حدود سه سال پس از شهادت مظلومانه سردار حاج قاسم سلیمانی، تصویر سردار دل‌ها را در صحن این نهاد بین المللی بالا برد تا جهانیان بدانند که جمهوری اسلامی ایران همچنان پیگیر اجرای عدالت و محاکمه آمر و مباشر از طریق یک دادگاه عادلانه تا حصول نتیجه قطعی است.

برگزاری ۱۳ دیدار دپیلماتیک در سطح سران و نخست وزیران، رهاورد نخستین حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریورماه ۱۴۰۱ بود.

همچنین در هفتادو هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل، آیت الله رئیسی طی ۲ روز اخیر در نشست مدیران رسانه‌های آمریکایی، جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی و جمعی از اعضای هیات امنای جامعه شیعیان این کشور حضور یافت و تاکنون با همتایانی از الجزایر، قزاقستان و کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

پیشتر رئیس‌جمهور در نشست مجمع عمومی سال گذشته با ۶ همتای خود از فرانسه، بولیوی، سوئیس، فنلاند، صربستان و زیمبابوه و پنج دیدار با نخست وزیرانی از پاکستان، عراق، لبنان، ژاپن و ارمنستان و دو دیدار با رئیس شورای اروپا و دبیرکل سازمان ملل دیدار داشته است.

کد خبر 688673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.