ارائه تخفیف‌های ویژه حمل‌ونقل همگانی برای دانشجویان و دانش آموزان تهرانی

شهردار تهران گفت: لایحه‌ای دو هفته گذشته به شورای شهر تهران تقدیم شد که یک بند از آن در مورد تخفیف‌هایی بود که جامعه هدف آن قشر دانشجو و دانش‌آموز بودند تا بتوان از این طریق امکان بهره برداری برای این دو قشر را فراهم کنند و به بهترین نحو خدمات به آن‌ها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم شهریورماه_ در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پیرامون دو فوریت لایحه اصلاحیه ارائه بسته تشویقی حمل‌ونقل عمومی شهر تهران برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مهرماه سال جاری، اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها مسئولیت دارند، برای تحقق شعار سال گام‌های اساسی بردارند که در همین راستا از طریق مهار تورم و رشد تولید باید تحقق شعار سال را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه در آستانه سال جدید تحصیلی تمام زیرساخت‌های لازم مترو و بی آر تی مهیا شده و در این دو بخش می‌توان خدمات نوین ارائه کرد، افزود: لایحه‌ای دو هفته گذشته به شورای شهر تهران تقدیم شد که یک بند از آن در مورد تخفیف‌هایی بود که جامعه هدف آن قشر دانشجو و دانش‌آموز بودند تا بتوان از این طریق امکان بهره برداری برای این دو قشر را فراهم کنند و به بهترین نحو خدمات به آن‌ها ارائه شود.

شهردار تهران تأکید کرد: اگر این طرح نگه داشته شود، به اول مهر نمی‌رسد لذا دوفوریت ارائه شد تا فردا از کیف پول شهروندی رونمایی شده و بتوان تخفیف‌ها به دانش آموزان و دانشجویان در کل ماه ارائه شود.

وی تصریح کرد: اگر دو فوریت مصوب نشود عملاً امکان تخفیف وجود ندارد و باید به تخفیف‌های سابق بازگردیم که ۵۰ درصد برای دانشجویان و دانش‌آموزان بود لذا ما درخواست تخصیص ۵۰ درصد تخفیف اضافی برای یک ماه می‌کنیم و از سویی ارائه ۳۰ درصد تخفیف در قالب کیف پول شهروندی را درخواست می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه درآمد ماهانه مترو ۱۰۵ میلیارد تومان و اتوبوسرانی ۴۵ میلیارد تومان است، گفت: آمار دقیقی برای دانشجویان و دانش آموزان نداریم اما بر اساس آمار اولیه چهار درصد از دانش آموزان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کردند.

کد خبر 688645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.