دستگیری ۴ نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در دهگلان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از شناسایی و دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در شهرستان دهگلان خبر داد و گفت: چهار نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی دستگیر شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمدرضا زارعی اظهار کرد: برابر گزارش واصله به پاسگاه انتظامی بلدسی و اداره میراث‌فرهنگی دهگلان مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای قاضی جوب از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس نیروهای پاسگاه انتظامی و مسئول میراث‌فرهنگی دهگلان در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این خصوص چهار نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی همراه با یک دستگاه خودرو نیسان و ادوات حفاری شناسایی و دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

زارعی با بیان اینکه در برخورد قاطع و قانونی با حفاران غیرمجاز هیچ‌گونه تعارف و چشم‌پوشی نخواهیم داشت، تصریح کرد: از مردم به‌ویژه دوست‌داران میراث‌فرهنگی استان کردستان انتظار داریم با احساس مسئولیت همگانی در راستای مقابله با متخلفان و سوداگران میراث‌فرهنگی، ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 688619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.