توسعه پایدار شهر گرگان در گرو توسعه فضای سبز است

شهردار گرگان با اشاره به غبارهای آلوده روزهای اخیر در شهر، گفت: شهروندان با توجه به درگیری شهر گرگان با غبارها به صورت ملموس، آلایندگی فضای شهری را مشاهده کردند، از این رو توجه به کاهش آلایندگی فضای شهری و ایجاد فضای مطبوع با کاشت درخت و توسعه فضای سبز شهری ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: توسعه پایدار شهرها وابسته به فضای سبز است و درختان یکی از ارکان فضای سبز در هر شهری به شمار می‌رود.

وی افزود: کاشت ۷۰۰ درخت برای ما یک هکتار فضای سبز شهری به ارمغان می‌آورد، از این رو حفظ و نگهداری این فضا برای ما بسیار مهم است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: درختان چنار شهر گرگان در محلات دوشنبه‌ای و نعلبندان با قدمت ۶۰۰ ساله و بیشتر، محلی برای ارتزاق مردم است و این درختان زندگی و حیات را برای جامعه شهری فراهم می‌کند.

سیدالنگی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ درختان، در نظر داریم از مباحث علمی در راستای افزایش طول عمر درختان شهری با صرف کمترین هزینه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به شعار «توسعه پایدار شهرها با توسعه فضای سبز» ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع توسعه فضای سبز، شهرهای سبز و پایداری به شهروندان خود عرضه کنیم.

شهردار گرگان با توجه به غبارهای آلوده روزهای اخیر در شهر گفت: شهروندان ما با توجه درگیری شهر گرگان با غبارها به صورت ملموس، آلایندگی فضای شهری را مشاهده کردند از این رو توجه به کاهش آلایندگی فضای شهری و ایجاد فضای مطبوع با کاشت درخت و توسعه فضای سبز شهری بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

کد خبر 688590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.