راه‌های ارتباطی، محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمربندی یاسوج دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: پیشرفت طرح‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد، محور توسعه استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توسعه زیرساخت‌های ارتباط جاده‌ای از لازمه‌های پیشرفت و توسعه در هر منطقه‌ای به شمار می‌رود. استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب کشور دارای بیش شش هزار ۱۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که از این بالغ بر ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و بیش از ۲۵۰ کیلومتر آن بزرگراه می‌باشد.

با توجه به نبود خط ریلی، مسیر ارتباطی دریایی و وضعیت شبه تعطیل دو فرودگاه یاسوج و گچساران توسعه راه‌های ارتباطی جاده‌ای برای استان کهگیلویه و بویراحمد، یک ضرورت غیر قابل انکار است.

محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: راه ارتباطی در استان کهگیلویه و بویراحمد محور اصلی توسعه است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد دارد، افزود: در سفر دوم ریاست جمهوری پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه و شهرسازی استان اختصاص داده شده است.

راه‌های ارتباطی، محور توسعه کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت توسعه راه‌های استان تأکید کرد و گفت: از لحاظ فنی زمانی که عبور و مرور روزانه در یک مسیر از چهار هزار خودرو بیشتر باشد، آن مسیر باید چهارخطه شود.

راستا خاطرنشان کرد: پروژه چهارخطه کردن کمربندی یاسوج حد فاصل پلیس‌راه یاسوج_ اصفهان به پلیس‌راه یاسوج_ شیراز با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر و با اعتبار ۷۷ میلیارد تومان، علاوه بر کاهش حوادث به رفع ترافیک در حوزه شهری یاسوج با اتصال مسیرهای فرعی، کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 688585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.