مجاهدت آذربایجان در جبهه جنگ‌های منظم و نامنظم مثال‌زدنی است

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: مجاهدت آذربایجان را باید در تاریخ با افتخار نوشت، این استان در جنگ تحمیلی هم در جبهه جنگ منظم، هم در مقابله با صدام و هم در جبهه گسترده ناامنی‌های داخلی در مواجهه با ضدانقلاب تجزیه طلب، جنگید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدحسین رجبی امروز _سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه_ در نشست خبری سپاه شهدا آذربایجان غربی که با موضوع برنامه‌های کمیته نیروهای مسلح و بسیج استان در هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از هفته دفاع مقدس می‌شود باید مروری بر دوران قبل از آغاز جنگ و تاریخ ۳۱ شهریور داشته باشیم.

وی افزود: ایران قبل از جنگ تحمیلی با انقلاب نوپایی روبرو بود که رژیم شاهنشاهی را کنار گذاشته و بسیاری از معادلات ابرقدرت‌ها بهم ریخته شده بود و هژمونی و ابهت آنها در خطر قرار گرفته و در این شرایط همه از صدام دفاع می‌کردند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی اضافه کرد: مأموریت سپاه قبل از آغاز جنگ رویکرد و مأموریتی عمرانی، مردم یاری، فرهنگی و سازندگی بود.

رجبی تصریح کرد: برخی افراد با شبهات مختلف می‌خواهند ایران را آغازگر جنگ معرفی کنند اما تمامی شواهد و اسناد موجود نشانگر تحمیل جنگ بر ایران و تهاجم به انقلاب اسلامی است و مسئولان عراقی مدت‌ها قبل از آغاز جنگ تحمیلی به صراحت موضوعات مختلف را به زبان می‌آوردند و نسل جوان باید با واقعیات شبهات برخی رسانه‌ها آشنا شوند.

وی با بیان عدم آمادگی کشور برای یک جنگ و نقش بسیار مهم و بی‌بدیل رهبری انقلاب در هدایت نیروهای نظامی و مردمی ادامه داد: باعث اصلی موفقیت ایران و انقلاب اسلامی، مردم و نیروهای مردمی و بسیج بودند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی ادامه داد: در حالی که کشور با مشکلات بزرگی همچون گروهک‌های ضدانقلاب و تجزیه طلب در استان‌های مختلف مرزی و همچنین تروریسم منافقین در داخل کشور مواجه بود و از سوی دیگر توطئه‌های مختلف از جبهه‌های مختلف شکل می‌گرفت، موفقیت در دفاع مقدس مدیون درایت و رهبری امام خمینی (ره) بود.

رجبی با بیان اینکه شاهد دفاع مردمی همه جانبه و گسترده در جنگ تحمیلی بودیم، عنوان کرد: مجاهدت آذربایجان را در تاریخ باید نوشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با افتخار در دو جبهه جنگید؛ هم جبهه منظم و در مقابله با صدام و هم در جبهه گسترده نا امنی‌های داخلی در مواجهه با ضدانقلاب تجزیه طلب.

وی با اشاره به برنامه‌های سپاه شهدا به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در طول هفته دفاع مقدس سپاه استان دارای ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه برای استان و برای اقشار مختلف دارد که در قالب ۴۳ رأس و عنوان پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس از روز ۳۱ شهریورماه و با رژه نیروهای مسلح شروع می‌شود و روز پنج شنبه این هفته رزمایش سراسری رهروان شهدا در سراسر کشور پیش بینی شده است، در خصوص تمام شهدای مربوط به بسیج و سپاه برنامه‌ریزی شده است که به زیارت خانواده‌هایشان رفته و تجلیل کنیم.

رجبی گفت: در هفته دفاع مقدس امسال از یک هزار نفر رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس در ارومیه و در حسینیه اعظم ثارالله تجلیل می‌کنیم و ۱۳ هزار نفر نیز در سایر شهرستان‌ها مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا در پنج شنبه هفته بعد همزمان با سراسر کشور انجام گرفته و بیش از ۱۰۰ یادواره شهدا در سراسر استان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: کمک به آزادسازی زندانیان در دستور کار سپاه و بسیج و در طول هفته دفاع مقدس قرار دارد و نمایشگاهی نیز با موضوعیت دفاع مقدس و با ۴۰ غرفه برپا خواهد شد.

رجبی افزود: مسابقات متنوع فرهنگی و ورزشی در شهرهای مختلف استان برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است و همایش‌هایی تحت عنوان جهاد تبیین از سوی سپاه‌های شهرستانی پیگیری خواهد شد.

کد خبر 688569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.