پایش کمی و کیفی منابع آب استان کردستان به صورت مستمر انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با بیان اینکه برنامه تامین آب پایدار متناسب با هر شرایطی دنبال می‌شود، گفت: رصد و پایش وضعیت کمی و کیفی منابع آبی استان کردستان همواره انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: این شرکت برای کل استان کردستان برنامه‌ریزی رصد و پایش کمی و کیفی سالانه منابع آب سطحی و زیرزمینی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این ارزیابی‌ها بر اساس برنامه‌ریزی منظم انجام می‌شود تا بر این اساس وضعیت منابع و مصارف در همه بخش‌های مختلف بررسی و متعادل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها بخصوص در بخش آب شرب که از اولویت‌های وزارت نیرو است به‌گونه‌ای است که بتوان همواره آب پایدار را تأمین و در اختیار شهروندان گرامی قرار داد.

وی ادامه داد: بر اساس این رصد و پایش، میزان ناترازی آب و جاهایی که کمبود آب دارند مشخص و متناسب با آن پروژه‌هایی تعریف می‌شود، که با این پیش‌بینی و پیشگیری همواره آماده گذر از بحران کم آبی هستیم.

آریانژاد افزود: این ناترازی‌ها ممکن است که در اثر افت آب‌های زیرزمینی یا کاهش بارش‌ها و یا حوادث دیگری که ممکن است رخ داده و تأمین آب شرب را تحت‌تأثیر قرار دهد، ایجاد شوند که مجموعه شرکت آب منطقه‌ای کردستان، متناسب با هر وضعی برنامه تأمین آب پایدار را دنبال می‌کند.

کد خبر 688559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.