۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
نپتون به وضعیت تقابل می‌رسد

سه‌شنبه -بیست‌وهشتم شهریورماه- نپتون به وضعیت تقابل خواهد رسید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سه‌شنبه -بیست‌وهشتم شهریورماه- نپتون در مقابل خورشید قرار می‌گیرد که به آن تقابل نیز گفته می‌‎شود. این جرم آسمانی که در صورت فلکی حوت قرار دارد، بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود و حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد.

سیاره نپتون از اصفهان بین ساعت ۱۹:۵۰ تا ساعت ۰۴:۰۲ قابل مشاهده خواهد بود. حدود ساعت ۱۹:۵۰ زمانی که تا ارتفاع ۲۱ درجه از افق شرقی شما بالا می‌رود، قابل دسترسی خواهد بود. سپس ساعت ۲۳:۵۶ تقریباً ۵۶ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید. ساعت ۰۴:۰۲ نیز زمانی که به زیر ۲۱ درجه از افق غربی می‌رسد، غیرقابل دسترس می‌شود.

تقریباً همان زمانی که نپتون در وضعیت تقابل قرار دارد، در نزدیک‌ترین فاصله با زمین قرار دارد و آن را در درخشان‌ترین حالت خود نشان می‌دهد. این بدین دلیل است که وقتی نپتون در مقابل خورشید در آسمان قرار می‌گیرد، زمین بین نپتون و خورشید واقع می‌شود.

در وضعیت تقابل، نپتون در بیشتر ساعات شب قابل مشاهده است. زمانی که در مقابل خورشید در آسمان قرار می‌گیرد، به این معنا است که حوالی غروب خورشید طلوع می‌کند و حوالی طلوع خورشید نیز غروب می‌کند. این جرم آسمانی حدود نیمه شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد، اما حتی زمانی که در نزدیک‌ترین فاصله خود به زمین قرار دارد نیز نمی‌توان آن را بدون کمک تلسکوپ تشخیص داد.

کد خبر 688512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.