ایران آماده گسترش روابط با کشورهای همسایه است

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب ایران و الجزایر بر تلاش مسئولان دو کشور برای ارتقای سطح روابط به‌ویژه در زمینه تعاملات تجاری و اقتصادی تاکید کرد و گفت: ارتقای روابط ایران و الجزایر به‌دلیل بروز شرایط خاص بیماری کرونا متوقف شده بود که باید با همت مسئولان دو کشور دوباره این روابط احیا و ارتقا یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایکاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های این سفر با آقای «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب ایران و الجزایر بر تلاش مسئولان دو کشور برای ارتقای سطح روابط به‌ویژه در زمینه تعاملات تجاری و اقتصادی تاکید کرد و گفت: ارتقای روابط ایران و الجزایر به‌دلیل بروز شرایط خاص بیماری کرونا متوقف شده بود که باید با همت مسئولان دو کشور دوباره این روابط احیا و ارتقا یابد.

آیت الله رئیسی فعال شدن کمیسیون‌های مشترک دو کشور را در گسترش همکاری‌ها بین ایران و الجزایر موثر دانست و ضمن تقدیر از مواضع رئیس جمهور الجزایر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و همچنین مواضع الجزایر در اتحادیه آفریقا در جلوگیری از نفوذ صهیونیست‌ها، ابراز امیدواری کرد که گسترش همکاری میان دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری موجب افزایش همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین نیز بشود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما برای گسترش روابط با کشورهای همسایه هیچ مشکلی نداریم، دخالت کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا را عامل اخلال در روابط کشورهای منطقه دانست.

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر نیز در این دیدار با اشاره با تاریخچه روابط خوب دو کشور، بر تلاش جدی برای احیا و ارتقای روابط میان ایران و الجزایر تاکید کرد.

عبدالمجید تبون با بیان اینکه با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران آشنا هستم، مشارکت با ایران در این زمینه‌ها را خواستار شد و گفت: ما می‌دانیم تحریم‌ها ایران را به کشوری قدرتمند تبدیل کرده است و آمادگی داریم روابط‌مان را با ایران گسترش دهیم.

رئیس جمهور الجزایر با تاکید بر حمایت کشورش از حقوق مردم فلسطین در ایجاد کشور مستقل فلسطینی، تقویت روابط کشورهای منطقه و اسلامی را موجب افزایش قدرت این کشورها در مقابله با زورگویی‌ها دانست.

عبدالمجید تبون با بیان اینکه کشورهای غربی به دنبال سوءاستفاده از کشورهای منطقه هستند، بر ضرورت مقابله با نفوذ و دخالت کشورهای غربی تاکید کرد و قوی شدن را یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق این هدف دانست.

کد خبر 688503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.