اعمال قانون برای زمین‌های بایر محدوده شهر قزوین

شهردار قزوین گفت: شهرداری موظف است نسبت به زمین‌های بایری که در محدوده شهر قرار گرفته و باعث آلودگی و نازیبایی شهر شده است، اقدام کند و پس از صدور اخطار به مالک و در صورت مراجعه نکردن وی، در زمان مقرر اقدام به دیوارکشی ملک کند.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از پیشرفت ۴۵ درصدی عملیات دیوارکشی زمین‌های رها شده در منطقه یک شهرداری خبر داد و اظهار کرد: عملیات دیوارکشی در منطقه یک شهرداری قزوین بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها آغاز و به طول بیش از ۸۷ متر انجام شده است.

وی افزود: شهرداری موظف است نسبت به زمین‌های بایری که در محدوده شهر قرار گرفته و باعث آلودگی و نازیبایی شهر شده است، اقدام کند و پس از صدور اخطار، ابلاغ قانون به مالک و در صورت مراجعه نکردن وی در زمان مقرر، اقدام به دیوارکشی ملک کند.

شهردار قزوین از آغاز عملیات تراش و مرمت روکش آسفالت در منطقه سه شهرداری قزوین به منظور جلوگیری از خرابی و نفوذ آب به لایه‌های زیرین آسفالت خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تردد خودروها در روز، اجرای عملیات تراش، مرمت و روکش آسفالت در قالب نهضت شبانه انجام می‌شود.

صباغی ادامه داد: در حال حاضر عملیات تراش، مرمت و روکش آسفالت در بلوار شهید قاسم سلیمانی حدفاصل پل مطهری تا تقاطع امیر کبیر با مساحت تقریبی هزار مترمربع در دست اجرا است و سازمان عمران شهرداری قزوین برای رفاه حال شهروندان پروژه‌های عمرانی سطح شهر را به صورت شبانه انجام می‌دهد.

شهردار قزوین تصریح کرد: در ادامه عملیات رسیدگی به وضعیت بوستان‌های شهر قزوین، عملیات به‌زراعی در بوستان خانوادگی و مسافرپذیر ملاخلیلا با انجام اقداماتی همچون خشکه‌گیری درختان، علف‌زنی، پاکسازی و بسترسازی در حال انجام است.

صباغی ادامه داد: عملیات تراش آسفالت و روکش ماشینی بلوار شهید سلیمانی واقع در ناحیه مهدیه با هدف تسهیل در رفت و آمد شهروندان و تسریع در انجام این پروژه پیش از آغاز فصول بارشی سال در دست اجرا است.

وی از توسعه شبکه آبیاری قطره‌ای در بلوار جمهوری اسلامی خبر داد و افزود: با توجه به اجرای طرح درختکاری در حاشیه این بلوار، عملیات حفاری و لوله‌گذاری با هدف پیاده‌سازی سیستم آبیاری قطره‌ای در این مسیر ادامه دارد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه معابر محدوده مدارس ناحیه منفصل شهری ناصرآباد و شهرک دانش ایمن‌سازی شد، گفت: گذرهای عابر پیاده مقابل مدارس ناحیه منفصل شهری ناصرآباد و شهرک دانش با هدف افزایش ایمنی تردد شهروندان به ویژه دانش‌آموزان، خط‌کشی عرضی شد.

صباغی اضافه کرد: این عملیات به مناسبت استقبال از مهر و بازگشایی مدارس و به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان و کاهش مخاطرات احتمالی صورت گرفته است.

کد خبر 688495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.