نیروی هوایی ۲- سپاهان ۲/ دو امتیازی که در اربیل جا ماند

تیم فوتبال سپاهان با دریافت گل دقایق پایانی از اولین پیروزی در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست گروه C لیگ قهرمانان آسیا، امروز _دوشنبه، بیست‌وهفتم شهریورماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های نیروی هوایی عراق و سپاهان در ورزشگاه فرانسو حریری به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا؛ گروه C

دیدار تیم‌های نیروی هوایی عراق و سپاهان ایران

ورزشگاه: فرانسو حریری (اربیل، عراق)

تماشاگر: حدود ۱۰ هزار نفر

گل‌ها: علی جاسم (دقایق ۲۶ و ۸۸) برای نیروی هوایی عراق؛ محمد دانشگر (دقیقه ۳۰) و محمد قربانی (دقیقه ۶۷) برای سپاهان

اخطار: ابراهیم بایش (دقیقه ۳۷) از نیروی هوایی عراق

نیروی هوایی: محمد حمید، ابراهیم بایش، علی جاسم، همام طارق، کوفی فرانکو، سمپسون ادوکو (۷۱- مهند عبدالکریم)، سعد عبدالامیر، حمود مشعان (۷۶- محمد قاسم)، رسلان حنون، محمد الباقر و احمد السروری (۷۱- غیث المعروفی)

سرمربی: ایوب اودیشو

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمد قربانی، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، محمد جواد حسین‌نژاد (۶۸- رضا شکاری)، رضا اسدی و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: ما نینگ (چین)

شرح بازی:

در اولین هفته گروه C لیگ قهرمانان آسیا سپاهان در حالی به مصاف نیروی هوایی عراق می رفت که بازی را خوب آغاز نکرد و در حالی که حملاتش شکل نمی گرفت روی ضد حملات از پشت مدافعان کناری اش آسیب پذیر نشان داد. روی یکی از این صحنه ها این علی جاسم بود که صاحب موقعیت گل شد و گل اول بازی را به ثمر رساند. با این حال اما سپاهان به خوبی به بازی برگشت و تنها سه دقیقه نیاز داشت تا روی یک ارسال از سمت راست توسط دانشگر به گل برسد. سپاهان که پس از دریافت گل بهتر شده بود موقعیت های دیگری برای زدن گل برتری هم داشت اما بی دقتی مهاجمان این تیم یا درخشش دروازه بان نیروی هوایی مانع برتری یک نیمه ای سپاهان شد.

در نیمه دوم انتظار می رفت بازی مانند دقایق پایانی نیمه نخست مهیج و با سرعت بالا دنبال شود اما این اتفاق رخ نداد و دو تیم بازی بی کیفیتی را به نمایش گذاشتند. با این حال روی معدود حملات موثر دو تیم این سپاهان بود که با همکاری زیبای کریمی و قربانی به گل دوم رسید تا از میزبان خوش پیش بیفتد و در آستانه کسب سه امتیاز اول مسابقات باشد. نیروی هوایی که پس از گل تعویض های زیادی برای بازگرداندن بازی انجام داد در این امر موفق بود و پس از اینکه چند بار با حملات خطرناک دروازه سپاهان را تهدید کرد، در فاصله دو دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی روی یک حرکت ترکیبی زیبا به گل دوم رسید تا بازی به تساوی بکشد.

بدین ترتیب سپاهان در گام نخست در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه فرانسو حریری شهر اربیل عراق به یک تساوی ناامید کننده دست یافت و با توجه به اینکه بعید است این تیم از دو دیدار با الاتحاد امتیازی کسب کند، کار برای صعود این تیم به عنوان تیم دوم بسیار سخت شد زیرا طبق تجربه ادوار اخیر، تیم دوم گروه برای صعود بیش از ۱۰ امتیاز نیاز دارد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲۶- نیروی هوایی) - علی جاسم در فضای پشت سر رامین رضاییان صاحب توپ شد و با حرکت در عرض و شوتی که در بین راه به محمد دانشگر برخورد کرد، دروازه سپاهان را باز کرد.

۱-۱ (دقیقه ۳۰- سپاهان) - ارسال تیز احمدزاده از سمت چپ در تیر دوم با دفع ناقص دروازه بان نیروی هوایی همراه شد اما توپ در ادامه جلوی پای دانشگر افتاد تا او در موقعیتی مشکوک دروازه نیروی هوایی را باز کند. این گل پس از بررسی در VAR مورد پذیرش قرار گرفت.

۲-۱ (دقیقه ۶۷- سپاهان) - پاس قربانی به کریمی و در ادامه فرار او که با پاس در عمق کریمی همراه شد او را در موقعیت تک به تک قرار داد تا قربانی با یک ضربه چیپ به زیبایی دروازه نیروی هوایی را باز کند.

۲-۲ (دقیقه ۸۸- نیروی هوایی) - همکاری زیبای مهند عبدالرحیم و علی جاسم منجر شد جاسم با نفوذی زیبا به درون محوطه جریمه سپاهان در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و با ضربه ای محکم دروازه سپاهان را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- روی توپی که حسین نژاد از دست داد موقعیت خوب شوتزنی برای علی جاسم از درون محوطه جریمه سپاهان پیش آمد اما ضربه خوب او را نیازمند دفع کرد.

دقیقه ۲۴- ادوکو در موقعیتی تک به تک با پیام نیازمند قرار گرفت اما ضربه او را نیازمند در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۴۲- فرار زیبای رامین رضاییان از سمت راست با ارسال او برای رضا اسدی درون محوطه جریمه نیروی هوایی همراه شد اما اسدی ضربه بی دقتی زد تا توپ با فاصله از کنار دروازه به بیرون برود.

دقیقه ۲+۴۵- توپ در محوطه جریمه نیروی هوایی به اسدی رسید و او با یک چرخش و ضربه ناگهانی و محکم دروازه نیروی هوایی را تهدید کرد اما دروازه بان عراقی به خوبی توپ را برگشت داد. توپ برگشتی باز هم با ضربه رضاییان همراه شد که دروازه بان باز هم این توپ را برگشت داد.

دقیقه ۷۳- پاس بلند به پشت مدافعان نیروی هوایی با اشتباه دروازه به احمدزاده رسید اما احمدزاده با ارسالی بی دقت موقعیت را از دست داد.

دقیقه ۷۳- در حالی که مهار ناقص نیازمند توپ و دروازه خالی از دروازه بان را برابر کوفی قرار داده بود، ضربه او با اختلافی ناچیز از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳- روی حرکت خوب عراقی ها موقعیت شوت برای قاسم فراهم شد و شوت او از پشت محوطه جریمه ه طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:

علی جاسم زننده دو گل نیروی هوایی عراق بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 688447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.