۲۰۰ برنامه ویژه برای هفته دفاع مقدس در قم اجرا می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: برای هفته دفاع مقدس ۲۰۰ برنامه تدارک دیده‌شده است که تقدیر از ۵۰۰ بانوی فعال در هفته دفاع مقدس یکی از آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لقمان پور امروز دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرارسیدن چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دستگاه‌های مختلفی در برگزاری برنامه‌های هفته بزرگداشت دفاع مقدس نقش دارند که شهرداری قم نیز کمیته پشتیبانی را به عهده دارد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قم با اشاره به طراحی چهار برنامه ویژه برای این هفته افزود: نخستین برنامه ما دیدار با مقام معظم رهبری در روز ۲۹ شهریور است که منتخبین از سراسر کشور خدمت ایشان می‌رسند و پخش مستقیم بیانات در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری در سراسر کشور یک‌میلیون پیشکسوت دفاع مقدس با محوریت بانوان تجلیل می‌شوند.

وجود ۱۳۰ بانوی شهید در قم

لقمان پور گفت: در استان قم ۱۷۰ زن آزاده، رزمنده و جانباز و ۱۳۰ بانوی شهید داریم. همچنین هزار زن در قم در دوران دفاع مقدس پشتیبانی کاملی از جبهه‌ها داشتند.

وی با اشاره به اینکه گروه دیگری که تجلیل می‌شوند، همسران فرماندهان جنگ هستند اظهار داشت: در روز ۲۹ شهریور از ۱۱ نفر به‌صورت نمادین و ۵۰۰ نفر به‌صورت ویژه تجلیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به دیدار با سه هزار خانواده شهید در هفته دفاع مقدس افزود: برنامه دیگر ما برگزاری نمایشگاه یاد یاران است که اولین و بی‌نظیرترین نمایشگاهی است که برای هفته دفاع مقدس در قم ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه رژه نیروهای مسلح استان قم در ۳۱ شهریور و ساعت هشت صبح برگزار می‌شود گفت: صلابت لشکر ۱۷ و نیروهای نظامی استان قم در این رژه به نمایش گذاشته می‌شود.

لقمان پور با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ برنامه برای هفته دفاع مقدس در استان قم طراحی‌شده است اضافه کرد: دشمن در جنگ ترکیبی نسل جوان را هدف قرار داده است و همین موضوع اهمیت برنامه‌های هفته دفاع مقدس را دوچندان می‌کند.

کمک شهرداری قم به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

وی با اشاره به اینکه تکمیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم به همکاری مدیریت شهری نیاز دارد افزود: محوطه و رینگ دوم موزه توسط شهرداری قم شکل‌گرفته است. برای نگهداری محوطه هم شهرداری کمک خوبی کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: از شورای اسلامی شهر قم درخواست داریم یک ردیف بودجه ایجاد شود که به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمک شده و طرح آن اجرایی شود.

کد خبر 688410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.