مدارس کرمانشاه آماده حضور ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی مدارس استان کرمانشاه برای حضور ۳۷۰ هزار دانش‌آموز برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سلمان محمدی امروز _ دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه با بیان اینکه تمهیدات و مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید صورت گرفته، اظهار کرد: بر همین اساس در نخستین روز ماه مهر زنگ آغاز سال تحصیلی به همراه زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس در تمامی مدارس به صدا در می‌آید.

وی افزود: با شروع سال تحصیلی جدید پذیرای ۳۷۰ هزار دانش آموز شامل کودکستان، ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، فنی حرفه‌ای و کار و دانش خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به برگزاری جشن شکوفه‌ها اشاره و تصریح کرد: جشن شکوفه‌ها در روز ۲۹ شهریورماه برگزار خواهد شد و در روز دوشنبه سوم مهرماه نیز آغاز جشن‌های بازگشایی مدارس در تمامی مدارس را خواهیم داشت.

محمدی اضافه کرد: با شروع سال تحصیلی ۲۶ هزار معلم در امر آموزش بکارگیری خواهند شد که در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه در قالب ۱۶ هزار کلاس درس تقسیم بندی خواهند شد.

وی با تاکید بر نقش معلمان و مدیران در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان، تاکید کرد: روز گذشته همایشی با حضور مدیران سراسر استان برگزار شد که در ۲ بخش استانی با حضور استاندار کرمانشاه و بخش کشوری با حضور رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری با مدیران سراسر کشور اجرا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: شعار امسال «همه یک صدا ایران، مدرسه قوی و ایران قوی» در سطح ملی مشخص شده که در استان کرمانشاه با عمل به این شعار و برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری شرایطی را ایجاد می‌کنیم که همه دانش آموزان در فضای امن به امر تعلیم و تربیت بپردازند.

محمدی گفت: رویکرد ما تربیتی با تاکید بر اصول مدرسه‌محوری، احیای نقش تربیتی تمام عوامل تأثیرگذار در تربیت و نقش سپاری به دانش‌آموزان با رعایت اصول است که با این رویکرد بر بحث خردورزی، امید و ایمان دانش‌آموزان تمرکز بیشتری خواهیم داشت.

کد خبر 688382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.