تحلیل بورس امروز ۲۷ شهریورماه / روز خوب گروه قند و شکر

در بازار امروز تنها گروهی که توانست روند مثبتی را سپری کند گروه قند و شکر بود که به واسطه افزایش نرخ شکر این تأثیر را گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروزصندوق‌های سرمایه گذاری منفی بودند، پالایش منفی یک و هفت دهم درصد، دارا یکم منفی یک درصد و اهرم نیز منفی ۱.۵ درصد در چند ماه اخیر روند قیمتی اهرم مبنایی برای بازار روز آینده قرار می‌گیرد، به طور مثال زمانی که اهرم منفی است پیش بینی بازار فردا نیز بر همین منوال نیز انجام می‌شود، گروه خودرویی نیز روند منفی داشت و خگستر افت دو درصدی را تجربه کرد، در گروه پالایشی نیز روند منفی داشتیم این درحال بود که روز گذشته این گروه پر تقاضا بود، نمادهای وتجارت وبملت در گروه بانکی نیز روند منفی داشتند و این گروه نیز نتوانست تأثیر خوبی بر بازار بگذارد، تنها گروهی که توانست روند مثبتی را سپری کند گروه قند و شکر بود که به واسطه افزایش نرخ شکر این تأثیر را گرفته بود.

شاخص کل با افت دو هزار ۳۰۰ احدی به محدوده دو میلیون ۱۳۳ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۸۰۳ واحد به سطح ۷۲۳ هزار ۹۸۳ واحد رسید، ارزش معاملات بازار بورس در سطح شش هزار ۶۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات برابر با ۱۰ میلیارد ۵۰۰ میلیون برگه سهم بود.

در بازار بورس نماد پارسان بیشترین تأثیر مثبت و وبملت، شتران، پارس، شپنا، جم و شستا بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشتند.

در بازار فرابورس نیز با افت ۶۷ واحدی به سطح ۲۶ هزار ۴۷۸ واحد رسیدیم و نمادهای صبا، اریا، سرچشمه و خاور بیشترین تأثیر منفی و وسپهر، فرابورس و شگویا بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

به دلیل قطعی برق ۳۵۰ میلیون دلار ارزآوری از دست دادیم

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: اردیبهشت امسال ۸۰۰ هزار تن تولید داشت اما در مردادماه به دلیل قطعی برق این حجم به ۳۶۲ هزار تن رسید. مجموع کاهش حجم تولید فولاد مبارکه به دلیل قطعی برق به ۷۰۰ هزار تن رسیده که این حجم به معنای ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار از دست رفتن ارزآوری برای کشور است.

وی افزود: عده‌ای سودآوری صنعت فولاد را هدف گرفته اند که باید با گفتمان صحیح، ذینفعان توسعه فولاد کشور یعنی مردم، دولت و کل اقتصاد را به موضوعات این صنعت آشنا کنیم، باید پرسید که چرا این افراد به جای تلاش برای کاهش سودآوری صنایع موفق به فکر حل مشکل صنایع زیان ده نیستند.

مهم برای خساپا

افزایش نرخ محصولات سایپا، توسط شورای رقابت، رسماً اعلام شد، براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ۶۰۲ روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۱, قیمت خودروهای جدید گروه سایپا شامل شاهین اتومات، ساینا DA-S, ساینا GX, اطلس G , کوئیک GXR براساس نامه شورای رقابت (به شرح فایل پیوست) اعلام می‌گردد.

تبعیضی در صدور مجوز برای صندوق سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد

علی‌اکبر ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس اظهار کرد: تلاش ما این است که نگاه جانبدارانه به موضوع صدور مجوز نداشته باشیم و این موضوع به طور حتم در اولویت برنامه‌های این مرکز قرار گرفته است.مجوز صندوق سرمایه‌گذاری به کسی داده می‌شود که عملکرد گذشته خوبی در صندوق‌های قبلی خود داشته باشد.

افزایش سرمایه

حآفرین پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۲۷ درصدی از انباشته

امید: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ۶۴ درصدی از انباشته و آورده با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی

اتکای: اظهار نظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از انباشته و اندوخته

فرابورس: آگهی دعوت به مجمع افزایش سرمایه ۲۵ درصدی از انباشته و اندوخته

مرحله آخر ثبت افزایش سرمایه

پردیس ثبت افزایش ۵۰ درصدی از انباشته

کماسه ثبت افزایش ۶۲ درصدی از انباشته

عالیس ثبت افزایش ۲۰ درصدی از انباشته

غدانه ثبت افزایش ۲۷۰ درصدی از انباشته

ثامان ثبت افزایش ۱۲۵ درصدی از انباشته

وکغدیر ثبت افزایش ۱۰۷ درصدی از انباشته

قاروم ثبت افزایش ۱۰۰ درصدی از انباشته

شیران ثبت افزایش ۱۸۲ درصدی از تجدید

نقشه بازار

تحلیل بورس امروز ۲۷ شهریورماه / روز خوب گروه قند و شکر

کد خبر 688374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.