سواد رسانه‌ای لازمه دفاع از فرهنگ و هویت است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن با جنگ رسانه‌ای به فرهنگ و هویت ما حمله کرده و لازمه دفاع از هویت و فرهنگ داشتن سواد رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، _دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه_ در آئین افتتاحیه پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: امروز فضای مجازی تأثیرگذار است و باید در این فضا فعالیت‌های جدی و مستمر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل فضای مجازی بستری برای ترویج فرهنگ است، افزود: امروز در فضای مجازی به حجاب و باورهای دینی مردم حمله می‌شود و پوشش‌ها و رفتارهایی که در جامعه می‌بینیم نشان از تأثیر فضای مجازی بر جامعه است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استعمار و استکبار در گذشته لشکرکشی می‌کردند و امروز این لشکرکشی‌ها دیگر جوابگو نیست و دشمن جنگ خود را به فضای مجازی کشانده است.

حسینی اضافه کرد: باید طرح‌ها و ایده‌های دشمن را شناسایی کنیم و اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم نمی‌توانیم از فرهنگ و هویت کشور خود دفاع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید متناسب با لشکرکشی دشمن در فضای مجازی امکانات داشته باشیم، تاکید کرد: امروز دشمن در این فضا تخریب باورهای دینی، فرهنگی، پیشرفت‌ها و تجهیزات ما را در پیش گرفته است و ما باید بتوانیم در مقابل این هجمه‌ها آثاری بهتر و اثرگذارتر تولید کنیم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محتواهای تولید شده در فضای مجازی، اضافه کرد: این محتواها مهندسی و علمی نیست و همان طور که دشمن مفاهیم ضد اخلاقی تولید می‌کند ما باید مفاهیم اخلاقی و مؤثر تولید کنیم.

در ادامه این مراسم سردار حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته شرکت کنندگان در این رویداد ۲۰ گروه بودند و امسال به بیش از ۳۳ گروه افزایش پیدا کرده‌اند که نشان از استقبال جوانان و نوجوانان از تولید محتوای مؤثر در فضای مجازی دارد.

وی با بیان اینکه هنر برای کمال است، ادامه داد: هنر وظیفه و رسالتی دارد که امروزه غرب به خوبی از آن استفاده می‌کند و ما باید بتوانیم از آن استفاده کنیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جنایت‌های آمریکا در عراق و افغانستان، تاکید کرد: غرب امروز در تولیدات سینمایی خود طوری نمایش می‌دهد که انگار ناجی کشورهای عراق و افغانستان بوده است در صورتی که هزاران ظلم به مردم این کشورها روا داشتند.

خرمدل گفت: دشمن برای ۲۵ شهریور برنامه‌ریزی‌های زیادی داشت و جوانان بسیجی ما هم تولیداتی برای روشنگری در فضای مجازی داشتند که باعث آگاهی مردم شد و مردم هم با دشمن همراهی نکردند.

وی با اشاره به بیانات رهبری برای انسجام ملی و امنیت ملی گفت: امروز فعالان مجازی باید برای این دو کار کنند. ارزش‌های ما اعتقادات، باورها، مرزها، زبان فارسی و دین ما است و باید فعالان فضای مجازی برای حفاظت از آن‌ها فعالیت کنند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قدرت بی‌نظیر جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز غرب با همه هیبت پوشالی خود در حال فرو ریختن است، فعالان فضای مجازی رزمنده‌های میدان جنگ نرم هستند و باید با سواد رسانه‌ای عالمانه حرکت کنند.

کد خبر 688359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.