مبارزه با بی‌سوادی در گرو همراهی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است

فرماندار سنندج آمار بی‌سوادی در شهرستان سنندج را چهار هزار نفر اعلام کرد و گفت: مبارزه جدی با بی‌سوادی تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست و همراهی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن عسکری امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه_ در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سنندج، اظهار کرد: باسوادی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه در هر جامعه‌ای است و سواد در عصر حاضر فقط به مهارت خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود.

وی افزود: با این وجود، نداشتن توانایی خواندن و نوشتن برای افراد زیر ۵۰ سال زیبنده جامعه ما نیست و باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی تلاش و برنامه‌ ریزی کرد.

فرماندار سنندج آمار بی‌سوادی در شهرستان سنندج را ۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۸ درصد مردم شهرستان سنندج از نعمت سواد برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: مبارزه جدی با بی‌سوادی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و برنامه‌ریزی مطلوب را می‌طلبد.

مبارزه با بی‌سوادی در گرو همراهی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است

عسکری با تاکید بر پیگیری و رفع مشکلات آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی، گفت: آموزش و پرورش نسبت به راه اندازی مرکز یادگیری در مناطق حاشیه‌ای سنندج با اولویت ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج اقدام کند.

وی با بیان اینکه متقاعد کردن افراد بی‌سواد برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی نیازمند کار فرهنگی و ورود رسانه‌ها است؛ از بخشداران حاضر در جلسه خواست که از ظرفیت ماموستایان و معتمدان برای شناسایی بی‌سوادان و متقاعد کردن آنان برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی در سطح روستاها بهره‌ گیری کنند.

کد خبر 688321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.