همه چیز از گروه C و D لیگ قهرمانان آسیا / پرانگیزه‌ها به دنبال خلق شگفتی برابر ابرقدرت‌ها

دور جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز آغاز می‌شود و تیم‌های صاحب نام برابر رقبای جویای نام قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تا ساعاتی دیگر سوت آغاز لیگ قهرمانان آسیا با دیدار دو تیم نساجی ایران و مومبای سیتی هند به صدا در می‌آید؛ امسال برخلاف ادوار گذشته خبری از برگزاری مسابقات به صورت متمرکز نیست و تیم‌های حاضر در این تورنمنت در ورزشگاه‌های خانگی میزبان حریفان خود خواهند بود؛ جذب فوق ستاره‌های فوتبال جهان توسط باشگاه‌های عربستانی و تغییر در تقویم برگزاری رقابت‌ها این مسابقات را جذاب و البته غیر مقایسه‌تر از ادوار گذشته کرده است. در ادامه قصد داریم دیدار تیم‌های حاضر در گروه‌های سه و چهار منطقه غرب آسیا را مورد بررسی قرار دهیم که مشروح آن‌را در ادامه می‌خوانید:

گروه C؛ جدال سپاهان و یاران بنزما

در این گروه شاهد تقابل تیم‌های سپاهان ایران، الاتحاد عربستان، آلمایق ازبکستان و نیروی هوایی عراق خواهیم بود و شاید حساس‌ترین دیدار این گروه رویارویی شاگردان مورایس و الاتحاد باشد؛ در واقع می‌توان گفت طلایی پوشان ایران برای صعود از مرحله گروهی از شانس نسبتاً بالایی برخوردار هستند.

الاتحاد عربستان؛ مثلث آتشین در انتظار حریفان

قهرمان فصل پیش لیگ عربستان را می‌توان پرافتخارترین تیم گروه C و البته به لحاظ قدمت؛ قدیمی‌ترین باشگاه این گروه دانست؛ یاران بنزما در کارنامه خود سابقه دو مرتبه قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارند؛ الاتحاد امسال نیز همچون سایر تیم‌های عربستانی با خرید ستاره‌هایی مثل بنزما، فابینیو، کانته و لوییز فیلیپه از رئال بتیس در کنار عبدالرزاق حمدالله که شایعاتی مبنی بر پیوستن وی به پرسپولیس وجود داشت به دنبال حضور قدرتمند در این دوره از مسابقات است.همچنین هدایت ببرهای آسیا را نونواسپریتو سانتو پرتغالی، سرمربی سابق تیم‌های تاتنهام، ولورهمتون و پورتو بر عهده دارد. این مربی در طول دوران حضور در الاتحاد توانسته ۷۱ درصد از مسابقات خود برابر حریفان را با پیروزی پشت سر بگذارد و همین نکته خبر از خطر جدی برای سایر تیم‌های این گروه می‌دهد.

ارزش این تیم در ترانسفرمارکت به بیش از ۱۳۳.۲۸ میلیون می‌رسد و فابینیو ستاره سابق لیورپول با ۴۲ میلیون گران‌قیمت ترین بازیکن الاتحاد به شمار می‌رود.میانگین سنی ببرهای آسیا ۲۷.۲ سال است و پیرترین بازیکن این تیم، عمر هوساوی مدافع باتجربه و ۳۷ ساله است؛ همچنین عنوان جوان‌ترین بازیکن به دروازه بان ۱۹ ساله اهل مصر تعلق دارد که البته بعید است با توجه به حریفانی که در خط دروازه تیم خود دارد، فرصت بازی در آسیا را داشته باشد؛ گفتنی است که الاتحاد در ورزشگاه عبدالله فیصل میزبان رقیبان خود خواهد بود.

همه چیز از گروه C و D لیگ قهرمانان آسیا / پرانگیزه‌ها به دنبال خلق شگفتی برابر ابرقدرت‌ها

سپاهان ایران؛ طوفان زرد به آسیا آمد

سپاهان دومین تیم پرافتخار و با قدمت گروه C به شمار می‌رود چراکه سابقه نایب قهرمانی در آسیا را دارد و البته تنها تیم ایرانی است که در جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا است؛ مورایس در این فصل با حفظ شاکله اصلی تیم خود و جذب ستاره‌های فوتبال ایران، همچون رضا اسدی، رضا شکاری و کاوه رضایی و در اختیار داشتن بازیکنان آینده داری چون محمدجواد حسین نژاد، آریا یوسفی و محمد قربانی به دنبال حضور پرقدرت در این تورنمنت حساس است.

طلایی پوشان نیز همچون الاتحاد بر روی نیمکت خود یک مربی پرتغالی را در اختیار دارند که از محبوبیت خوبی میان هواداران این تیم برخوردار است و به خوبی می‌داند که چه آوردگاه مهمی در انتظار او است.

با اینکه تیم مورایس این روزها دچار حاشیه‌های بیرون از مستطیل سبز شده است اما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که به روند روبه رشد خود ادامه دهند؛ سپاهان از سال ۲۰۱۲ نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند و حالا امیدوار است با توجه به قرعه نسبتاً آسان خود، در اختیار داشتن کادرفنی باتجربه و تلفیق بازیکنان کهنه‌کار و جوان به طلسم خود در مرحله گروهی پایان دهد؛

بی شک میزبانی در ورزشگاه بزرگ نقش جهان و حضور هواداران طلایی پوش کار هر تیمی را برای بازی مقابل سپاهان دشوار خواهد کرد.

ارزش تیم سپاهان در سایت ترانسفرمارکت به ۱۱.۳۸ میلیون می‌رسد.رضا اسدی و امیدنورافکن بازیکنان ملی پوش این تیم با ۱.۲۰ میلیون گران‌ترین مهره‌های ترکیب سپاهان به شمار می‌روند و میانگین سنی این تیم ۲۶ سال و ۹ ماه است؛ همچنین پیرترین بازیکن طلایی پوش با توجه به غیبت عیسی آل کثیر، رامین رضاییان با ۳۳ سال سن است و علی احمدی ۱۸ ساله عنوان جوان‌ترین بازیکن سپاهان را یدک می‌کشد.

نیروی هوایی عراق؛ آزمون دشوار برابر رقبای نام آشنا

این تیم قهرمان سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ AFC کاپ و دیگر تیم حاضر در گروه سوم لیگ قهرمانان است. این باشگاه عراقی که در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده؛ عنوان کم تجربه‌ترین تیم به لحاظ قدمت را در اختیار دارد و در سومین دوره حضور خود در آسیا به دنبال این است که اولین صعود خود از مرحله گروهی را کلید بزند. ورزشگاه فرانسوا حریری اربیل برای میزبانی این تیم در جام باشگاه‌های آسیا معرفی شده است و نیروی هوایی عراق در اولین گام باید به مصاف سپاهان ایران برود؛ که به نوعی یک شروع سخت برای این تیم خواهد بود.

حکیم شاکر ۶۰ ساله، به عنوان پیرترین مربی گروه C هدایت نیروهوایی عراق را برعهده دارد. این تیم با در اختیار داشتن تعداد بسیاری از بازیکنان عراقی یک تیم بومی به شمار می‌رود و در میان آن‌ها نام طارق همام بازیکن سابق استقلال نیز به چشم می‌خورد.

ارزش نیروی هوایی عراق تنها ۴.۴۵ میلیون است و با ارزش ترین بازیکن این باشگاه، ابراهیم بایش ۲۳ ساله و ستاره تیم ملی عراق است. همچنین نیروی هوایی عراق جوان‌ترین تیم گروه C با میانگین سنی ۲۶ سال و ۳ ماه است و پیرترین بازیکن آن‌ها افریه آکواه غنایی با ۳۱ سال سن و جوان‌ترین بازیکن خادم رعد با ۲۰ سال است.

آلمایق ازبکستان؛ معدنچی‌ها به دنبال خلق شگفتی

این تیم ازبکستانی در مرحله مقدماتی با شکست العربی قطر موفق شد پا به مرحله گروهی بگذارد و ثابت کند برخلاف انتظار اهالی فوتبال تیم دست و پا بسته‌ای نیست.

آلمایق دومین حضور خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند؛ معدنچی‌ها بازیکن ۲۸ ساله ایرانی به نام  سیاوش حق نظری را در اختیار داشته‌اند که در لیگ این فصل ازبکستان  موفق به ثمر رساندن ۴ گل برای این تیم شده است و تلاش می‌کند با درخشش در لیگ قهرمانان نظر امیرقلعه نویی را به سوی خود جلب تا یکی از بازیکنان منتخب وی برای لیگ ملت‌های آسیا باشد.

هدایت این باشگاه را میرجلال قاسموف سرمربی سابق تیم ملی ازبکستان برعهده دارد.این تیم با میانگین سنی ۲۸ سال و۲ ماه عنوان پیرترین تیم گروه را به خود اختصاص داده است؛ همچنین اسماعیلیوف با ۳۸ سال سن پیرترین و وساناتوف با ۲۰ سال سن جوان‌ترین بازیکنان این تیم به شمار می‌روند؛ ارزش آلمایق ۶.۶۶ میلیون است و گیاسوف ۲۸ ساله وینگر این تیم با ۹۰۰ هزار یورو ارزش‌مندترین بازیکن آلمایق است.

گروه D؛ صف آرایی شاگردان رحمتی مقابل الهلال

در این گروه شاهد جدال تیم‌های الهلال عربستان، نساجی ایران، مومبای سیتی هند و نوبهارنمنگان ازبکستان خواهیم بود و دشوارترین آزمون رحمتی برای صعود از مرحله گروهی تقابل با یاران نیمار در ورزشگاه آزادی است.

همه چیز از گروه C و D لیگ قهرمانان آسیا / پرانگیزه‌ها به دنبال خلق شگفتی برابر ابرقدرت‌ها

الهلال عربستان؛ قهرمان به آزادی رسید

الهلال با کسب ۴ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی در ادوار گذشته پرافتخار ترین تیم گروه D به شمار می‌رود و امسال نیز با خرید فوق ستاره‌هایی همچون نیمار، روبن نوس، میترویچ، یاسین بونو و کالیدو کولیبالی به دنبال جبران ناکامی سال گذشته در فینال آسیا است. بی‌شک نماینده عربستان به چیزی غیر از قهرمانی فکر نمی‌کند و جو فوق‌العاده ورزشگاه ملک فهد هم به بازیکنان این تیم کمک خواهد کرد تا حریفان خود را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارند.

الهلالی‌ها که به رئیس آسیا شهرت دارند عنوان با ارزش‌ترین تیم این تورنمنت را با ۲۵۸.۴۰ میلیون به خود اختصاص داده‌اند و نیمار ستاره برزیلی این تیم با ارزش ۶۰ میلیون یورو نه تنها گران‌ترین بازیکن الهلال به شمار می‌رود، بلکه به تنهایی عنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت‌ها را هم به خود اختصاص داده است. با توجه به قرعه‌ای که نصیب این تیم شده است اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، از همین حالا باید رتبه یک گروه را برای الهلال بدانیم و تیم‌های دیگر باید برای جایگاه‌های بعدی تلاش کنند.هدایت این تیم را ژورزه ژسوس ۶۹ ساله برعهده دارد و میانگین سنی بازیکنان نیز ۲۷ سال و ۳ ماه است که سلمان الفرج کاپیتان ۳۴ ساله پیرترین بازیکن و مصعب الجویر ۲۰ ساله جوان این تیم به شمار می‌رود.

نساجی ایران؛ رحمتی در اندیشه خلق شگفتی

این تیم مازندرانی پس از کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی توانست برای اولین بار مجوز حضور در آسیا را بگیرد و بدون تردید کار بسیار دشواری برای صعود از مرحله گروهی خواهد داشت؛ نساجی که تحت هدایت مهدی رحمتی در این فصل دست به خانه تکانی اساسی زده و میانگین سنی را به ۲۶ سال ۶ ماه رسانده است، با جذب بازیکنانی همچون نونو اسپانیایی، علاعباس عراقی و بازیکنان ایرانی با تجربه همچون رشید مظاهری، عباسی و محمدزاده به دنبال حضوری آبرومندانه در اولین تجربه آسیایی خود خواهد بود. تیمی که به امید شهر خسته شهرت دارد؛ به علت مشکلات زیرساختی نمی‌تواند در قائمشهر میزبان رقبای خود باشد و در ورزشگاه آزادی میزبان حریفان خود خواهد بود؛ هرچند که هواداران پرشور مازندرانی همان حال‌وهوای ویژه را در ورزشگاه آزادی به نمایش خواهند گذاشت. ارزش نساجی به ۵.۹۶ میلیون می‌رسد و نونو هافبک اسپانیایی این تیم با هفت صد و پنجاه هزار یورو ارزشمندترین بازیکن نساجی به شمار می‌رود. وحید محمدزاده و رشیدمظاهری با ۳۴ سال پیرترین و مرصاد سیفی ۲۰ ساله جوان‌ترین بازیکنان نساجی برای این فصل از مسابقات هستند.

همه چیز از گروه C و D لیگ قهرمانان آسیا / پرانگیزه‌ها به دنبال خلق شگفتی برابر ابرقدرت‌ها

نوبهار نمنگان؛ یک رقیب ناشناخته اما با تجربه

نایب قهرمان فصل پیش ازبکستان همچون نساجی اولین دوره حضور خود در این مسابقات را تجربه می‌کند و دومین تیم با ارزش گروه D به ارزش ۱۰.۳۹ میلیون است که با ستاره‌هایی همچون نستروف ۴۰ ساله که پیرترین عضو این تیم به شمار می‌رود به دنبال اولین صعود از مرحله گروهی است. صعود نوبهار از گروه خود چندان راحت به نظر نمی‌رسد و این تیم باید در اولین مسابقه خود بازی در جو فوق‌العاده ورزشگاه ملک فهد را تجربه کند.

نماینده ازبکستان با اینکه نستروف ۴۰ ساله را در ترکیب خود دارد ولی با ۲۵ سال و ۹ ماه جوان‌ترین تیم گروه D به شمار می‌رود و جوان‌ترین بازیکن آن‌ها تنها ۱۸ سال سن دارد.

مومبای سیتی؛ قهرمان هند صعود می‌کند؟

قهرمان فصل پیش لیگ هند، در دومین حضور خود در آسیا تلاش می‌کند اولین صعود به دور حذفی و جبران ناکامی فصل گذشته را رقم بزند. جزیره نشین‌ها در فصل گذشته بعد از الشباب عربستان رتبه دوم گروه خود را کسب کرده بودند اما با توجه به مقررات AFC نتوانستند از دور گروهی صعود کنند. از زمان تاسیس این تیم تنها ۹ سال می‌گذرد و رانبیر کاپور بازیگر سینمای هند یکی مالکان این تیم به شمار می‌رود. مومبای کم ارزش ترین تیم گروه D به لحاظ قیمت است و میانگین سنی آن‌ها ۲۶ سال و یک ماه است؛ همچنین سرمربی انگلیسی مومبای تنها ۳۸ سال سن دارد که در نوع خود جالب توجه است. ارزشمندترین بازیکن این تیم یوئل فن نیف هلندی با ۵۰۰ هزار یورو است و ناتان رودیگزبا ۱۹ سال سن عنوان جوان‌ترین مهره مومبای را یدک می‌کشد؛ گفتنی است که بازیکن اهل استرالیا با ۳۵ سال سن پیرترین عضو این تیم است.

ورزشگاه خانگی این باشگاه باله وادی در پونه هندوستان با ظرفیت ۱۱۹۰۰ نفر است و با تصاویری که از این ورزشگاه در آستانه بازی افتتاحیه با نساجی منتشر شده است، ظاهراً از وضعیت نه‌چندان مطلوبی برخوردار است.

کد خبر 688273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما FR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    یه پیام دارم برا نویسنده خبر : خیلی دوستت داریم ، به اندازه موشک های بالستیک😂💛🧿