ساعات کار ادارات و مدارس اصفهان از ابتدای مهر ۱۴۰۲ شناور می‌شود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص شناورسازی ساعت فعالیت ادارات اصفهان از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره شناورسازی ساعت فعالیت ادارات اصفهان از ابتدای مهرماه، اظهار کرد: به منظور کاهش پیک ترافیک مهر، شناور شدن ساعت کاری ادارات و سازمان‌ها می‌تواند ترافیک آموزشی را تا حدودی کنترل کند.

وی افزود: در روزهای ابتدایی مهر برخی خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند تا خود فرزندانشان را به مدرسه ببرند؛ توقف جلوی مدارس سبب راه‌بندان می‌شود، از این رو تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی و سرویس ایاب‌وذهاب مدارس و نیز هدایت سفرهای غیرضروری بعد از ساعت‌های اوج ترافیک باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در سال‌های گذشته هم ساعات کاری متغیر شد تا ترافیک مهرماه با این تغییر تا حدودی کنترل شود، تصریح کرد: با تشکیل جلسه ستاد مهر و اعلام دستورالعمل‌ها، طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات و مدارس برای شش ماهه دوم سال‌جاری با توجه به سوابق گذشته این طرح مصوب شد و هر کدام از دستگاه‌ها در این زمینه باید به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: در این جلسه به منظور حفظ ایمنی و سلامت دانش‌آموزان و تسهیل عبور و مرور خودروها مقرر شد؛ سرویس مدارس برای سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان به حیاط مدارس وارد شوند، البته این مصوبه برای مدارسی که دارای حیاط هستند، اجرایی می‌شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: مطابق با مفاد این طرح، کارکنان دولت از یکم مهرماه ۱۴۰۲ می‌توانند ساعت آغاز به کار خود را از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۰۸:۰۰ صبح با (کسب اجازه از مدیر مربوطه) به صورت شناور قرار دهند که به همین میزان به ساعت پایانی کاری آنها افزوده خواهد شد.

کد خبر 688245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.