فروش فاضلاب شهر به صنایع برای استان درآمدزا است

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه لازم است از روش‌های تامین مالی جدید در استان استفاده شود، گفت: با فروش فاضلاب شهر به صنایع می‌توان برای استان تولید درآمد کرد، به علاوه لازم است دست فضای سبز، نیروگاه‌ها و صنایع از آب کارون قطع شود و تامین آب آن‌ها تنها از طریق خرید پساب فاضلاب صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر حسینی‌محراب، امروز _ دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه_ در جلسه‌ای با موضوع پایش شهر اهواز، اظهار کرد: طرح فاضلاب شهر اهواز باید به نحوی ماندگار به سرانجام برسد، علاوه بر آن دستگاه‌ها و صنایع بزرگ در قالب ارزش افزوده و مسئولیت‌های اجتماعی در ساماندهی آب‌های سطحی با شهرداری همکاری کنند، چراکه رسیدگی به آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است و باید در این زمینه تلاش‌های لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است از روش‌های تأمین مالی جدید در استان استفاده شود، افزود: با فروش فاضلاب شهر به صنایع می‌توان برای استان تولید درآمد کرد، به علاوه لازم است دست فضای سبز، نیروگاه‌ها و صنایع از آب کارون قطع شود و تأمین آب آن‌ها تنها از طریق خرید پساب فاضلاب صورت گیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ورود جدی را در این زمینه داشته باشد تا با استفاده از دانش تیم‌های مطالعاتی، گام‌های مثبتی در فروش پساب فاضلاب شهری و پساب صنعتی نیشکر برای استان برداشته شود.

حسینی‌محراب با تاکید بر اینکه لازم است موانع از سر راه مردم برداشته و جلسات مربوط به پایش شهر اهواز برگزار شود، ادامه داد: با تمام توان ایستاده‌ایم تا نگذاریم هیچ مانعی جلوی پیشرفت شهر را بگیرد.

وی با بیان اینکه مردم آب‌گرفتگی را تحمل نخواهند کرد، اضافه کرد: از روز نخست، همه امکانات متمرکز می‌شود، حتی اگر لازم باشد شهر به چند حوزه فعالیتی تقسیم و مسئولیت هر بخش به دستگاه‌های ذی‌ربط سپرده می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بازگشایی مدارس در هفته آینده، گفت: دانش‌آموزان ما نباید دغدغه ترافیک و سرویس مدارس را داشته باشند تا با خیال راحت سر کلاس درس حاضر شوند.

حسینی‌محراب افزود: آموزش و پرورش تمیزی مدارس را سرلوحه کار خود قرار دهد و با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها، فضای شهری مناسبی را برای مدارس و دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصیلی آماده کند.

کد خبر 688216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.