معرفی بیش از ۳۳۰۰ پرونده سیل مانسون به بانک‌های استان

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در سیل مانسون سال گذشته سه هزار و ۳۲۶ پرونده با اعتباری بالغ بر ۲۴۶ میلیارد تومان به بانک‌های استان معرفی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا، روز _یکشنبه، بیست و ششم شهریورماه_ در نشست ستاد بحران استان، اظهار کرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی بارش‌های پاییزی امسال بیشتر از نرمال و زودتر از موعد پیش‌بینی شده و اواسط آبان ماه هم شروع می‌شود.

وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن استان می‌طلبد دستگاه‌های عضو ستاد بحران از جمله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌ها با آغاز فصل سرما علاوه بر پیشگیری‌های لازم در آماده باشد کامل باشند تا در زمان بارش‌ها غافلگیر نشویم.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به اینکه اغلب جاده‌های استان روستایی است و با اولین بارش مسدود می‌شوند تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به مردمی در مناطق روستایی اندیشیده شود تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها خصوصاً صدا و سیمای مرکز استان، آخرین وضعیت جوی استان و زمان بارش‌ها اطلاع‌رسانی شود تا مردم از حضور در مکان‌های پر حادثه که زمینه‌ساز تلفات و حوادث ناگوار است اجتناب کنند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، به خسارت سیل مانسون پارسال اشاره کرد و افزود: سیل سال گذشته بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی و راه‌های روستایی وارد کرد.

وی تصریح کرد: در همین زمینه پنج هزار و ۲۰۰ پرونده خسارتی تشکیل شد که از این تعداد سه هزار و ۳۲۶ پرونده با اعتبار ۲۴۶ میلیارد تومان به بانک‌های استان ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سال زراعی گذشته سال پر بارشی بود که از تجربیات خوب سال گذشته در آستانه فصل سرما و خدمات رسانی بهتر به مردم استفاده شود.

علیرضا نیک روز افزود: برخی از مناطق استان از جمله روستاهای بخش «زیلایی» و «جوکار» در مارگون با اولین بارش برف مسدود می‌شوند و تا چند ماه از سال ارتباط آنها با شهر قطع می‌شود و به وسیله بالگرد به آنها خدمات‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در اولین بارش برف سال گذشته موجب قطعی چند ساعته برق و مشکلات زیادی برای مردم در مرکز استان شد، عدم هرس به موقع درختان بود که امسال هرس درختان به موقع انجام شود.

کد خبر 688159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.