۲ ملی‌پوش کشتی‌آزاد در آستانه کسب مدال برنز قرار گرفتند

باتوجه به نتایج رقبای یونس امامی و محمد نخودی، این دو آزادکار کشورمان اکنون شانس کسب مدال برنز در اوزان ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان رقابت‌های نیمه نهایی چهار وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان، تکلیف چهار کشتی‌گیر ایرانی که در مراحل قبلی شکست خورده بودند، مشخص شد. در وزن ۵۷ کیلوگرم، میلاد والی‌زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه چهار بر یک رضوان کواکس از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه هشت بر چهار علی‌عباس رضازاده قهرمان اروپا از آذربایجان را شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۲ بر دو مقابل زلیم‌خان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی مغلوب شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه‌نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر علی پاشا عمرپاشایف از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک و جهان از روسیه شد و با راه یابی این کشتی گیر به دیدار نهایی یونس امامی به جدول شانس مجدد راه یافت و باید برای کسب مدال برنز تلاش کند. در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ رمضان ساری از ترکیه را شکست داد.

وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه پنج بر دو مغلوب احمد عثمان‌اف از روسیه شد و باتوجه به حضور این کشتی گیر در فینال محمد نخودی باید برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها به کار خود ادامه دهد.

همچنین در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل وومین جانگ از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۹ مغلوب زاهید والنسیا از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، آذرپیرا حذف شد.

کد خبر 688151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.