ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های املاک و ساختمان در ماده صد

دبیر کمیسیون ماده صد شهرداری ایلام گفت: مالکین املاک و ساختمان‌ها هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های خود در ماده صد اقدام کنند.

علی سارایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساخت و ساز در محدوده هر شهری باید با مجوز شهرداری و مطابق با قانون و آئین نامه‌های شهرسازی و نظام مهندسی باشد.

وی افزود: بسیاری از متقاضیان ساخت و سازها و بخصوص انبوه سازان، مراحل اولیه مجوز را از شهرداری می‌گیرند اما در اثنای ساخت و ساز اقدام به افزایش سطح اشغال و ازدیاد طبقات می‌کنند که این خلاف قانون است که در نهایت منجر به جریمه یا قلع بنا می‌شود.

دبیر کمیسیون ماده صد شهرداری ایلام خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون برای مالکینی که تخلف کرده‌اند پرونده تشکیل و جریمه شده‌اند اما برخی‌ها مراجعه و پرونده آنان در ماده صد رفع و رجوع شده است و عده‌ای نیز تاکنون مراجعه نکرده‌اند که می‌طلبد به اخطارها و اطلاعیه‌های صادره توجه نمایند و هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اعمال قانون در مورد متخلفین یادآور شد: چنانچه مالکین متخلف در موعد مقرر و پیش از اتمام مهلت قانونی به ماده صد مراجعه نکنند پرونده آنان جهت سیر مراحل قانونی برای اجرای احکام ثبت و توقیف اموال و در نهایت قلع بنا به مراجع حقوقی و قضائی ارسال می‌شود.

سارایی ضمن دعوت از مالکین جهت پرداخت جریمه و تعیین تکلیف پرونده‌های خود در ماده صد شهرداری در موعد مقرر، در پایان ضمن هشدار به متخلفین ساخت و سازها، گفت: از آنجا که برخی متخلفین به هوای پرداخت جریمه در ماده صد اقدام به افزایش سطح اشغال، حذف پارکینگ و یا افزایش طبقات می‌نمایند هشدارهای دبیرخانه ماده صد و مأمورین اداره کنترل و نظارت شهرداری را جدی بگیرند در غیر این صورت باید منتظر اعمال جریمه و قلع بنا با حکم مراجع قضائی باشند.

کد خبر 688138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.