اختصاص تسهیلات به املاک مسکونی در بافت‌های ناکارآمد ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از تسهیلات مناسب نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشاد دوستی ظهر امروز _یکشنبه ۲۶ شهریورماه_ در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام اظهار کرد: افرادی که املاک مسکونی آنها در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: پس از اینکه محرز شد ملک اشخاص ثبت نام شده در سامانه مذکور در بافت فرسوده مصوب واقع شده است، به صورت برخط اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانک‌های انتخابی از طرف اشخاص در سامانه ارسال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار کرد: چنانچه ملک جهت دریافت تسهیلات یا سند از طریق سامانه مورد تأیید قرار نگرفت، جهت تسهیلات در سامانه ثمن (قسمت تسهیلات خارج از بافتهای فرسوده) به آدرس temgt.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام بانک عامل خود اقدام کنند.

دوستی در ادامه گفت: ۵۰ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی از طرف شهرداری‌ها در این خصوص اعمال خواهد شد و بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری از مشوق‌های دیگر که شامل چهار گروه در ۱۹ بند می‌باشد با توجه به شرایط شهر مورد تقاضا از طرف شهرداری‌ها اعمال و مبلغ تسهیلات و سود آن بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار مشخص می‌شود.

وی در خصوص انتخاب بانک برای دریافت تسهیلات یادآور شد: متقاضیان می‌توانند هر کدام از بانک‌های درج شده در سامانه (۲۷ بانک) را انتخاب کرده و در صورت تکمیل ظرفیت بانک انتخاب شده می‌توانند بانک انتخابی خود را تغییر دهند.

کد خبر 688119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.