خانواده‌های روستایی در انتخاب سرویس مدارس فرزندان خود دقت کنند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: خانواده‌ها برای تأمین امنیت ترافیکی فرزندان خود در هنگام انتخاب سرویس مدارس ملاحظات لازم را در نظر داشته باشند که این امر در روستاها اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیخسرو دستغیب امروز یکشنبه _بیست و ششم شهریور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت فنی خودرو، صلاحیت و مهارت راننده و نوع وسیله نقلیه از مهم‌ترین مواردی است که برای فراهم شدن تردد امن و بی خطر دانش آموزان در مسیر خانه تا مدرسه نقش بسیار مهمی دارد.

وی ادامه داد: آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی به فرزندان، قبل از بازگشایی مدارس ضروری بوده و از والدین انتظار می‌رود که در این خصوص تلاش لازم را داشته باشند.

سرهنگ دستغیب تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود در انتخاب سرویس مدرسه فرزندان خود دقت داشته باشند و فقط از طریق آموزش و پرورش و بخشداری‌ها که متولی ساماندهی و نظارت بر آنها هستند اقدام کنند.

رئیس پلیس راه استان با بیان اینکه خانواده‌ها از انتخاب خودروهایی که ایمنی لازم را نداشته و یا اینکه دارای نقص فنی هستند اجتناب و تنها از خودروهای مورد تأیید مدارس استفاده کنند، تاکید کرد: همچنین والدین نباید برای تقسیم شدن هزینه‌ها به حمل سرنشین اضافه توسط سرویس‌ها رضایت دهند.

وی یادآور شد: گواهینامه متناسب با نوع خودرو، بیمه نامه شخص ثالث معتبر، معاینه فنی و رعایت تعداد سرنشین مجاز از دیگر موارد مهم راننده و خودرو مورد استفاده به عنوان سرویس مدارس است.

سرهنگ دستغیب در پایان گفت: خانواده‌ها می‌توانند در هنگام تهیه لباس برای فرزندان خود، رنگ‌های روشن را انتخاب نمایند و همچنین نصب قطعات کوچک شبرنگ بر روی کیف، کفش و یا قسمتی از لباس برای بهتر دیده شدن دانش آموزان در تاریکی هوا بسیار مؤثر است.

کد خبر 688117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.