ضرورت توجه به مفاخر محلی سنندج در جشنواره موسیقی اقوام ایرانی

رییس شورای شهر سنندج گفت: تاکید اعضای شورای اسلامی شهر سنندج تمرکز و توجه بیشتر به مفاخر محلی این شهر در جشنواره موسیقی اقوام ایرانی است و این مفاخر باید به صورت ویژه در این جشنواره دیده شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عزت رضایی امروز _یکشنبه، بیست‌وششم شهریورماه_ در جلسه هماهنگی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکید اعضای شورای اسلامی شهر سنندج تمرکز و توجه بیشتر به مفاخر محلی شهر سنندج در جشنواره موسیقی اقوام ایرانی است و این مفاخر باید به‌صورت ویژه در این جشنواره دیده شوند.

وی افزود: جشنواره موسیقی اقوام ایرانی برنامه بزرگ و فاخری است که امیدواریم بتوانیم از آن بهره کافی را در جهت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهر سنندج ببریم.

رئیس شورای شهر سنندج خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر سنندج نیز تمام قد برای برگزاری این جشنواره پای کار هستند و در خصوص برگزاری برنامه‌های فرهنگی محدودیتی را قائل نیستند.

سنندج میزبان ۲۴ گروه کشور در جشنواره موسیقی اقوام ایرانی

علی مرادی، مدیرکل صداوسیمای کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر سنندج مرکز استان کردستان در سال ۱۳۹۸ به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این استان دارای موسیقی، آئین‌ها، مناسبت‌ها، موسیقی و فولکلور غنی بوده که بستر خوبی برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و موسیقی فراهم کرده است.

وی افزود: ۱۸ قوم از اقوام ایرانی در قالب ۲۴ گروه در جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که از هشتم تا یازدهم مهرماه در شهر سنندج برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان ادامه داد: بیش از چهارهزار اثر به دبیرخانه این جشنواره در شهر سنندج ارسال شد که در نهایت ۱۸۰ اثر در هیئت انتخاب و ۲۴ گروه نیز در هیئت ارزیابی انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در توسعه فرهنگ قومی هر جامعه توجه به داشته‌ها و میراث ماندگار فرهنگی آن است که موسیقی هم جزو لاینفک زندگی روزمره مردم استان کردستان است؛ موسیقی سنتی اقوام برگرفته از آموزه‌های اجتماعی و گاهی دینی و انسانی ما است و بستری برای همدلی بیشتر را ایجاد خواهد کرد.

مرادی اضافه کرد: تجلیل از مفاخر شعر و موسیقی ایران زمین و به‌ویژه استان کردستان که در سطح ملی شناخته شده هستند و برنامه‌های جنبی متعدد دیگر برای ایجاد فضای شاد و با نشاط در این جشنواره پیش‌بینی شده است.

وی گفت: برای پوشش تلویزیونی این اتفاق فرهنگی تمهیدات خوبی اندیشیده شده است و در سطح ملی مقدمات حضور پنج شبکه ملی در استان کردستان فراهم شده که بستر خوبی برای شناساندن فرهنگ این استان است.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان پیشنهاد داد که دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان کردستان ایجاد شده و هر سال این جشنواره به مرکزیت این استان برگزار شود.

کد خبر 688077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.