رونق‌بخشی به کسب‌وکارهای حوزه هوش‌مصنوعی

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره رونق بخشیدن به کسب و کارهای حوزه هوش‌مصنوعی از طریق ایجاد ارتباط با اساتید این حوزه بوده است.

حسین ربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری بین‌المللی مصطفی (ص) برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره شامل آیین اعطای جوایز، ضیافت‌ها، استپ‌ها و برنامه‌های دیگری است که جهت ثبت‌نام، افراد می‌توانند به سایت دبیرخانه مراجعه کنند. تعدادی برنامه ویژه برای شهر اصفهان مانند رویداد هوش مصنوعی از جانب ما برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به وب‌سایت مربوطه مراجعه کنند.

رونق‌بخشی به کسب‌وکارهای حوزه هوش‌مصنوعی

وی در رابطه با تاثیر پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری بین‌المللی مصطفی (ص) بر حوزه هوش‌مصنوعی افزود: تلاش‌هایی انجام شده تا بهترین صاحب‌نظران کشور در این زمینه از اساتید دانشگاه‌ها تا شرکت‌های مرتبط، شناسایی شده و به شکل صحیحی در اصفهان گردهم آورده شوند تا با برگزاری برنامه‌هایی از قبیل گفت‌وگو، نمایشگاه و رویدادهای سرمایه گذاری بتوانیم آنها را با صاحبان مشاغل در زمینه هوش مصنوعی ارتباط داده و راهی برای رفع مشکلات ایجاد کنیم.

مسئول دبیرخانه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری بین‌المللی مصطفی (ص) تاکید کرد: همه این تلاش‌ها با هدف رونق کسب و کارهای حوزه هوش‌مصنوعی در کشور و به ویژه در اصفهان صورت گرفته است.

وی افزود: اگر فعالیت‌های حوزه هوش‌مصنوعی صرفاً در زمینه آموزش و پژوهش باقی بماند ممکن است کشور در آینده شاهد دست‌آوردهای خوبی در این حوزه نباشد.

ربانی در رابطه با علت صنعتی نشدن پژوهش‌ها در کشور و تاثیر جشنواره بر این موضوع تصریح کرد: بخش بزرگی از علت این اتفاق به عقب ماندگی‌های تاریخی قبل از انقلاب باز می‌گردد چرا که این میزان از اهمیت به علم و فناوری در آن زمان وجود نداشته است. کشورهای دیگر در این زمینه حدود ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر فعالیت کرده‌اند و طبیعتاً صنایع آنها به رشد بسیار خوبی دست پیدا کرده است. در برخی از این کشورها صنایع از دانشگاه‌ها جلوتر هستند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه صنایع نتوانسته‌اند رشد خوبی را در گذشته تجربه کنند باید با تلاش بسیار که امروز نیز شاهد قسمتی از آن هستیم این مشکلات و مسائل را جبران کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان تصریح کرد: مراکز علمی ما در استانداردهای جهانی موجود به بهترین شکل فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: هرچند که ما شاهد پیشرفت‌های بسیار خوب در مینه‌های فناوری در دو دهه اخیر بوده‌ایم، اما هنوز جای تلاش بسیاری وجود دارد که این امر نیازمند زمان است. فراموش نکنیم که حضور و تبادل نظر با مدیران عرصه علم و فناوری کشورهای دیگر که در زمینه‌های مختلف دارای تجربه مشابه با ما هستند نیز تسهیل کننده خواهد بود.

ربانی در رابطه با نگاه پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری بین‌المللی مصطفی (ص) به مراکز دانش بنیان گفت: برنامه‌های متعددی در این زمینه تدارک دیده شده که از جمله آنها می‌توان به برنامه‌های بازدید از شهرک علمی‌تحقیقاتی اصفهان و نشست‌های B2B با حضور دانشمندان حوزه دانش‌بنیان اشاره کرد. ایجاد ارتباط بلندمدت سازمان‌یافته بین دانشمندان و مدیران صنایع از دیگر اهداف برگزاری اینگونه برنامه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیرات فرهنگی پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری بین‌المللی مصطفی (ص) تصریح کرد: برگزاری این رویداد برای شرکت کنندگان می‌تواند از دید عمومی دارای تاثیرات به‌سزایی باشد.

کد خبر 688038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.