لزوم افزایش آگاهی تاریخی نسل نوجوان و جوان در هفته دفاع مقدس

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویکرد امسال در هفته دفاع مقدس باید افزایش آگاهی تاریخی مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان نسبت به دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه بیست‌وششم شهریورماه_ در نطق میان دستور یکصدودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: صعود کشتی‌گیران ایرانی به فینال مسابقات جهانی را نیز تبریک می‌گوئیم، امیدواریم امشب شاهد دشت مدال‌های طلا و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی افزود: تیم فوتبال سپاهان به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات آسیایی حاضر است، جا داشت مسئولان نسبت به ابلاغ حکم صادر شده که جای بحث دارد دقت می‌کردند و در آستانه این آوردگاه مهم تنش را در شهر و اردوی سپاهان به وجود نمی‌آوردند تا این تیم بدون دغدغه وارد مسابقات می‌شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آخرین شنبه تابستان ۱۴۰۲، روز منزوی‌شدن اپوزیسیون شد، گفت: تجزیه طلب، منافق و ضد انقلاب با همراهی بیش از ۲۰ سرویس اطلاعاتی ماه‌ها بود که در موضوع پررنگ‌کردن تابلوی دروغین زن زندگی آزادی توجه داشتند، اما آنچه این روزها به عنوان تصور بزرگ ملت ایران حک شد، حضور میلیون‌ها ایرانی بود که بدون هیچ فراخوان و کار روانی به مشهدالرضا وارد شدند و عرض ارادت خود را به ساحت مقدس امام رضا (ع) نشان دادند.

وی افزود: تصویر دیگر بزرگ این روزها، حضور پرشور مردم در شهرهای تفریحی به جهت گردش بود و باز هم سنگ دشمنان به هدف نخورد و مردم با بصیرت ویژه پای انقلاب ماندند و از کیان اسلامی دفاع کردند.

در هفته دفاع مقدس باید فعالانه به موضوع جهاد تبیین ورود پیدا کنیم

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امیدواریم بتوانیم بهترین عملکرد را به نوبه خود انجام دهیم؛ رویکرد امسال باید افزایش آگاهی تاریخی مردم به‌ویژه نسل نوجوان و جوان نسبت به دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ما موضوع جهاد تبیین است و در این هفته باید فعالانه نسبت به این موضوع ورود پیدا کنیم و دفاع مقدس و دستاوردهای آن و خودکفایی نیروهای داخلی که مقابل تمام استکبار ایستادند را تبیین کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید در هفته هفته دفاع مقدس از نوآوری و ابتکار استفاده کنیم و رویکرد خلاق و اثرگذار داشته باشیم، در این راستا از تمام ظرفیت‌ها به خصوص سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی برای این هفته با عظمت باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس در جهاد تبیین بسیار مهم است، اظهار کرد: البته باید به آغاز هفته وحدت همزمان با هفته دفاع مقدس نیز بپردازیم، آغاز امامت امام زمان (عج) در این ایام نیز فرصت دیگری است که باید به آن پرداخت، استفاده از ادبیات و شعر برای بازگو کردن این رویدادها مهم است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: کنگره نقش زنان در دفاع مقدس بیست‌وهفتم مهرماه امسال برگزار می‌شود که باید از فرصت پیش آمده برای تبیین در این خصوص استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از نطق خود گفت: چند سال پیش شاهد بررسی موضوع راه‌اندازی تراموا بودیم؛ اظهارنظرهایی در این خصوص مطرح و حتی قول راه‌اندازی داده شد، در سال‌های گذشته ردیف ۵۰ میلیارد تومانی نیز برای این مهم اختصاص پیدا کرد.

ابتدای مهر ۲۰ تا ۳۰ درصد به ترافیک افزوده می‌شود که با تفکر و تدبر این گره‌ها باز می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید از تمام امکانات در حوزه حمل‌ونقل عمومی استفاده کنیم، اظهار کرد: تراموا می‌تواند یک حمل و نقل پاک و آرامش بخش و با هزینه کمتر باشد، البته باید نسبت به این موضوع حرف موافقان و مخالفان شنیده شود. کارشناس، مدیریت شهری است و حذف کردن راه درستی نیست، حداقل این است که مطالعه و امکان‌سنجی صورت بگیرد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: باید گره‌گشای ترافیکی از سطح شهر داشته باشیم، در ابتدای مهر ۲۰ تا ۳۰ درصد به ترافیک افزوده می‌شود که با تفکر و تدبر این گره‌ها باز می‌شود، استفاده از حمل و نقل عمومی باید بیشتر شود و ستاد مهر همراهی خود را با دیگر دستگاه‌های مؤثر اطلاع رسانی کند.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور در خصوص معضلات منطقه ۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: گلوگاه‌ها از معضلات مهم این منطقه به شمار می‌رود، در این راستا مدیر منطقه سه اقدامات خود را در این خصوص باید گزارش دهد.

وی افزود: شاهد نبودیم اتفاقی در بحث گلوگاه‌ها در این منطقه رقم خورده باشد که لازم است کارهای انجام شده به اطلاع اعضای شورای شهر برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بعضی اماکن در منطقه سه رها شده است، گفت: نسبت به موضوعات مهم این منطقه باید توجه و در رفع آن تسریع شود.

کد خبر 688029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.