اصلاح هندسی بیش از ۹ نقطه حادثه‌خیز در منطقه ۱۵ اصفهان انجام شد

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: اداره حمل‌ونقل و ترافیک این منطقه اقدام به اصلاح هندسی بیش از ۹ نقطه ناایمن و حادثه‌خیز با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال کرده است که موجب تردد روان خودروها، همچنین ایمن‌سازی و کاهش تصادفات شده است.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معابر شهری حلقه‌های واسط و رشته‌های ارتباطی بناها و سایر فضاهای شهری است که اگر با دقت مورد توجه قرار گیرد، بیش‌ترین کارکرد را در زندگی شهری داشته است، همچنین حیاتی‌ترین نقش‌ها را برای پویایی یک شهر رقم می‌زند.

وی افزود: یک طراحی و اصلاح هندسی صحیح در معابر شهری بسیاری از مشکلات توسعه‌ای و زیست‌محیطی و برخی معضلات اجتماعی را در شهر کاهش می‌دهد، روان‌سازی جریان ترافیک و لذت‌بخش‌کردن گشت و گذار و تحرک در شهر به‌واسطه طراحی هندسی الهام بخش و صحیح امکان‌پذیر است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا اداره حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۵ اقدام به اصلاح هندسی بیش از ۹ نقطه ناایمن و حادثه‌خیز با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال کرده است که موجب تردد روان خودروها و همچنین ایمن‌سازی و کاهش تصادفات شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی‌های اجرا شده شامل بازگشایی تقاطع خیابان سلمان_شهاب و سهولت در دسترسی و ارتباط محله‌های ستار و اَرداجی که در عملیات ذکر شده تخریب رفیوژ میانی جهت بازگشایی تقاطع، احداث راست‌گردهای طرح، نصب چراغ‌های راهنمایی، نصب تابلوهای ترافیکی، ایجاد گذرگاه‌های عابرپیاده ایمن و خط‌کشی عابرپیاده انجام گرفته است.

اصلاح هندسی بیش از ۹ نقطه حادثه‌خیز در منطقه ۱۵ اصفهان انجام شد

ایمن‌سازی خیابان‌های منطقه ۱۵ با شروع سال تحصیلی جدید

نظری‌پور گفت: با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و افزایش ایمنی در عبور و مرور اصلاح هندسی در خیابان ارغوانیه و بلوار دانشگاه آزاد خوراسگان نیز با بازگشایی انتهای بلوار دانشگاه با احداث امتداد رفیوژ میانی بلوار، دوطرفه شدن خیابان فرهنگ، ایمن‌سازی گذرهای منتهی به بلوار با نصب سرعت‌گیر، نصب تابلوهای ترافیکی و جانمایی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه معابر و خیابان‌های شهری فارغ از توانایی انفکاک بخش‌های مختلف شهر چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی به‌صورت پیوسته، خالق انسجام شکل شهر هستند، افزود: اصلاح هندسی در خیابان جی کوچه اداره بیمه تأمین اجتماعی که یکی از گذرگاه‌های شلوغ در منطقه ۱۵ محسوب می‌شود با تفکیک دو گذر اصلی مجاور هم جهت حذف تداخلات ترافیکی وسایل نقلیه با تعریض ورودی گذر و نصب جداول بتنی، یک طرفه نمودن کوچه ۷۸، نصب تابلوهای راهنمای مسیر اداره و درمانگاه بیمه تأمین اجتماعی، احداث و امتداد پیاده‌روهای مجاور ساختمان اداری و درمانگاه نیز انجام شده است.

اصلاح هندسی بیش از ۹ نقطه حادثه‌خیز در منطقه ۱۵ اصفهان انجام شد

مدیر منطقه ۱۵ ادامه داد: ساماندهی میدان سلمان (تقاطع خیابان‌های سلمان، رضوی، مقداد دوم، مقداد اول، کارگر و رویان) شامل اصلاح هندسی و فرماندهی تقاطع با نصب چراغ‌های راهنمایی، اجرای خط‌کشی عابرپیاده و خط ایست، نصب تابلوهای راهنمای مسیر محدوده تقاطع، اجرای جزیره و رفیوژ ترافیکی محدوده تقاطع با نصب جداول بتنی، نصب گاردریل، نصب تابلوهای انتظامی و ترافیکی، اجرای نیوجرسی‌های بتنی در حاشیه کانال آب و رنگ‌آمیزی جداول و نیوجرسی‌ها، اصلاح هندسی ورودی خیابان مقداد دوم و مسدود کردن خروجی خیابان با نصب جداول بتنی با توجه به یک‌طرفه شدن خیابان از جمله دیگر نقاط اصلاح هندسی شده مهم و پرتردد در خوراسگان بوده است.

وی با اشاره به سایر موارد اصلاح هندسی انجام شده در سطح منطقه ۱۵ تصریح کرد: تقاطع خیابان الله اکبر و کوچه شجاعی، تقاطع انتهای خیابان اریسون و کنگاز، اجرای جزیره ترافیکی خیابان شریعتی کوچه سوم و پنجم، خیابان مقداد اول تقاطع محله قصر، خیابان طالقانی کوچه اعتباری از جمله نقاطی بوده‌اند که این عملیات (اصلاح هندسی) در آن صورت گرفته است.

کد خبر 688010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی RO ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام قراربود کمربندی شمالی خوراسگان امسال اجرایی بشه چرا نشد