نظارت بر فعالیت شرکت‌های مجاز سرویس مدارس در فومن

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن از ساماندهی و آغاز نظارت بر فعالیت سرویس مدارس در این شهر خبر داد.

مجید روحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تاکنون سه شرکت پیمانکار سرویس مدارس در فومن ثبت‌نام کرده‌اند و در فرایند اداری دریافت مجوز و پروانه فعالیت هستند.

وی افزود: رانندگان و شرکت‌های پیمانکار سرویس مدارس باید آئین‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزی مصوب ۱۳۹۷/۴/۳ که به وزیر کشور ابلاغ شده است را رعایت و در چارچوب مفاد این آئین‌نامه فعالیت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن با بیان اینکه تعیین نرخ سرویس مدارس در هر شهرستان یکی از وظایف مهم کارگروه ماده ۱۸ است، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ نرخ کرایه سرویس مدارس در فومن سه میلیون ریال بود، اما امسال با توجه به اینکه نرخ تورم و هزینه کالا و خدمات از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه رانندگان تاکسی، هزینه‌های درمان، لوازم یدکی، لاستیک، روغن، تعمیر و سرویس خودرو به شدت افزایش یافته است، نرخ پیشنهادی سرویس مدارس را در کارگروه ماده ۱۸ مطرح کردیم که با افزایش ۲۵ درصدی حدود سه میلیون و ۷۵۰ هزار ریال موافقت شد.

روحی اضافه کرد: نرخ سرویس مدارس برای شرکت‌های پیمانکار و رانندگان صرفه اقتصادی ندارد و این مسئله موجب استقبال اندک آنها برای ثبت نام و فعالیت در طرح سرویس مدارس شده است.

وی با بیان اینکه با بازگشایی مدارس، سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری، آموزش و پرورش و پلیس راهور، شهرستان فومن بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس نظارت می‌کنند، تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از سرویس مدارس با شرکت‌های حمل‌ونقل دارای مجوز معتبر قرارداد امضا کنند تا در طول سال تحصیلی با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن گفت: تعدادی از رانندگان بدون داشتن مجوز و صلاحیت، به عنوان سرویس مدارس در شهرستان فومن فعالیت می‌کنند که از پلیس راهور انتظار داریم با این افراد برخورد کند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 687962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.