۹۶ درصد از جامعه هدف استان کردستان باسواد هستند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کردستان گفت: از جامعه هدف یک میلیون و ۵۰ هزار نفری استان کردستان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، حدود یک میلیون و ۱۵ هزار نفر باسواد هستند که ۹۶.۷ درصد را به خود اختصاص داده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلبهار خسروی، امروز یکشنبه _بیست‌وششم شهریورماه در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد سوادآموزی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از جامعه هدف یک میلیون و ۵۰ هزار نفری استان کردستان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، حدود یک میلیون و ۱۵ هزار نفر باسواد هستند که ۹۶.۷ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: ۳۴ هزار و ۶۵۷ نفر کردستانی نیز در جامعه هدف سوادآموزی (رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال) بی‌سواد هستند که حدود سه درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: در میان شهرهای استان کردستان، شهر سنندج با ۹۸.۷۲ درصد بیشترین میزان باسوادی و سروآباد با ۹۲.۱۳ درصد کمترین میزان باسوادی را در جامعه هدف سوادآموزی دارند.

ثبت‌نام ۹۷ درصد دانش آموزان استان کردستان در سال تحصیلی جدید

طیب سالاروندیان، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون ۹۷ درصد از دانش آموزان استان کردستان در سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده‌اند و سه درصد باقی مانده هم مربوط به پایه هفتم مدارس نمونه دولتی است که طی روزهای آتی انجام می‌شود.

وی افزود: ۹۵ درصد از کتب درسی دانش‌آموزان استان نیز تاکنون ثبت سفارش و تحویل گرفته شده است اما در راستای انتقال کتب به شهرستان‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم که تدبیر فرمانداران و شهرداران استان را می‌طلبد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: ۲۳ هزار و ۱۲۲ نفر از کارکنان آموزشی و اداری ما در سال تحصیلی جدید به ۲۹۰ هزار دانش‌ آموز استان بدون احتساب دانش‌آموزان بزرگسال و مدارس استثنایی در قالب سه هزار و ۶۲ مدرسه و ۱۲ هزار و ۷۳۴ کلاس درس، خدمت رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال ۳۱۶ مدرسه عادی دولتی ما در قالب طرح شهید عجمیان برای اول مهرماه نوسازی و شاداب‌سازی شده است و مراسم بازگشایی مدارس استان را نیز در اول مهرماه خواهیم داشت.

کد خبر 687946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.