تحلیل بورس امروز ۲۸ شهریورماه / تثبیت برای شروع موج صعودی جدید

در بورس امروز، ارزش معاملات پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که نشاندهنده روز متعادل نسبتا منفی است، در این حال برخی تحلیل‌گران معتقدند کاهش ارزش معاملات در شرایط فعلی نشان دهنده‌ی تثبیت برای شروع موج صعودی جدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز اگر تأثیر مثبت فولاد و فملی نبود، احتمال اینکه بازار بیش از ۱۰ هزار واحد ریزش کند نیز وجود داشت، همین دو سهم نیز در محدوده ۰.۵ درصد مثبت تأثیر بر بازار گذاشتند و اگر حمایت بازارگردان‌ها نبود شاید این دو نماد نیز ریزش می‌کردند.

ارزش معاملات در حال کاسته شدن است، امروز به زحمت بازار بورس پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات و هفت میلیارد برگه سهم حجم معاملات داشت، شاخص کل نیز با افت پنج هزار واحد به سطح دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحد رسید، شاخص هم وزن نیز روند منفی در پیش گرفت و به سطح یک هزار ۵۴۴ واحد رسید، در بازار بورس امروز نمادهای فملی، فولاد بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای شپنا، وبملت، پارس، شتران و کچاد بیشترین تأثیر منفی را گذاشتند.

شپنا در حالی بیشترین تأثیر منفی را بر بازار گذاشته که قیمت نفت به ۹۵ دلار رسیده است و تقریباً بازار نسبت به وقایع واکنشی نشان نمی‌دهد، در بازار فرابورس هم وضعیت مشابهی داشتیم و اوضاع بهتر نبود، شاخص کل فرابورس افت ۱۸۳ واحدی داشت و به ۲۶ هزار ۲۹۵ واحد رسید، در بازار فرابورس نمادهای اریا، صبا، وسپهر، هرمز، دماوند، خاور و زاگرس بیشترین تأثیر منفی را برجای گذاشتند، امیدواریم شاخص کل بورس بتواند سطح دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد را حفظ نماید.

آمادگی عربستان برای همکاری پتروشیمی با ایران

سفیر عربستان در ایران: آماده گسترش همکاری‌ها با صنعت پتروشیمی ایران هستیم. ایران در زمینه دانش و فناوری‌های نوین در صنعت پتروشیمی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و ما علاقه‌مند همکاری هستیم.زمینه‌های مشترک همکاری میان شرکت سابیک و شرکت‌های پتروشیمی ایران وجود دارد و امیدواریم به‌زودی با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شاهد برگزاری دیدارها و نشست‌هایی میان ایران و عربستان در زمینه صنعت پتروشیمی باشیم.

تغییرات بازار

تحلیل بورس امروز ۲۸ شهریورماه / تثبیت برای شروع موج صعودی جدید

نمای بازار

تحلیل بورس امروز ۲۸ شهریورماه / تثبیت برای شروع موج صعودی جدید

نقشه بازار

تحلیل بورس امروز ۲۸ شهریورماه / تثبیت برای شروع موج صعودی جدید

کد خبر 687893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.