سپاهان در این ورزشگاه به‌مصاف نیروی‌هوایی عراق می‌رود+ عکس

ورزشگاه فرانسو حریری با ۴۰ هزار نفر ظرفیت میزبان بازی نیروی‌هوایی عراق و سپاهان ایران در هفته اول لیگ‌قهرمانان آسیا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال سپاهان اصفهان روز دوشنبه بیست‌وهشتم شهریورماه از ساعت ۱۹:۳۰ در چارچوب هفته اول فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا در ورزشگاه فرانسو حریری شهر اربیل کردستان به‌مصاف تیم فوتبال نیروی‌هوایی عراق می‌رود.

سپاهان در این ورزشگاه به‌مصاف نیروی‌هوایی عراق می‌رود+ عکس

ورزشگاه فرانسو حریری یک ورزشگاه چندمنظوره در شهر اربیل عراق است و در حال حاضر بیشتر برای مسابقات فوتبال از آن استفاده می‌شود و همچنین دارای امکاناتی برای برگزاری مسابقات دوومیدانی است. این ورزشگاه با ۴۰ هزار نفر گنجایش دومین ورزشگاه بزرگ بعد ورزشگاه الشعب بغداد است.

این ورزشگاه در پایگاه هوایی قدیمی در سال ۱۹۵۶ ساخته شد. ورزشگاه خانه باشگاه قدیمی بروسک (تغییر نام یافته به آلشرطه اربیل) شد و ورزشگاه اربیل تا سال ۲۰۰۱ نام‌گذاری شد. ورزشگاه بعد از ترور فرانسو حریری فرماندار به افتخار کشته‌شدن فرانسو حریری نام ورزشگاه تغییر کرد و سپس تحت تعمیر و نوسازی قرار گرفت.

سپاهان در این ورزشگاه به‌مصاف نیروی‌هوایی عراق می‌رود+ عکس

در ژوئیه ۲۰۰۹ ورزشگاه فرانسو حریری پس از دریافت چراغ‌سبز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌عنوان محل میزبانی از بازی‌های خانگی تیم ملی فوتبال عراق شد و قرار است پس از چند فصل مجدداً در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا از تیم‌های بزرگ قاره‌کهن ازجمله سپاهان ایران و الاتحاد عربستان میزبانی کند.

در فاصله چند روز تا برگزاری این بازی حساس، از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد که سیستم کمک‌داور ویدئویی وارد عراق شد تا در ورزشگاه فرانسو حریری محل برگزاری بازی‌های نیروی‌هوایی عراق در لیگ‌قهرمانان آسیا مستقر و نصب شود. ورزشگاه فرانسو حریری در اربیل عراق، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال اربیل یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر عراق است.

کد خبر 687829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.