تکنولوژی VAR بالاخره به ورزشگاه آزادی هم رسید + عکس

تجهیزات سیستم کمک‌داور ویدیویی یا همان VAR امروز به ورزشگاه آزادی برده شد تا برای بازی‌های لیگ‌قهرمانان آسیا نصب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مراسم قرعه‌کشی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ‌قهرمانان آسیا و ذکر الزام استفاده از VAR این نگرانی به‌وجود آمد که میزبانی از نمایندگان ایران به‌علت نداشتن تکنولوژی سیستم کمک‌داور ویدئویی گرفته شود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا با آوردن این سیستم به‌صورت سیار مشکل را حل کرد تا برای اولین‌بار در ایران از VAR استفاده شود.

اتاق VAR ورزشگاه آزادی سه‌سال قبل راه‌اندازی شده بود و در بازی ایران و کره‌جنوبی در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به‌صورت آفلاین و آزمایشی از سیستم کمک‌داور ویدئویی استفاده شد اما ماجراهایی پیش آمد که با گذشت بیش از دو سال از آن زمان همچنان فوتبال ایران از این سیستم بی‌بهره و بدون استفاده بماند.

انتهای هفته گذشته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تاکاکی اینوکوچی افسر ژاپنی VAR جهت راه‌اندازی و بررسی شرایط ورزشگاه آزادی، وارد ایران شد و مورد استقبال نماینده باشگاه پرسپولیس قرار گرفت. روز قبل هم مسئولین ورزش و فدراسیون فوتبال ایران از اتاق VAR بازدید کردند که آماده بهره‌برداری در بازی پرسپولیس ایران و النصر عربستان شده است‌.

در فاصله سه روز تا بازی حساس پرسپولیس - النصر، در نهایت امروز تجهیزات کمک‌داور ویدئویی که متعلق به کنفدراسیون فوتبال آسیاست، وارد ورزشگاه آزادی شد. قرار است امروز و فردا مراحل نهایی نصب و جانمایی این تجهیزات انجام شود. ضمن اینکه این تجهیزات تا پایان میزبانی‌های ایران در لیگ‌قهرمانان آسیا در ایران باقی خواهد ماند.

تکنولوژی VAR بالاخره به ورزشگاه آزادی هم رسید + عکس

تکنولوژی VAR بالاخره به ورزشگاه آزادی هم رسید + عکس

کد خبر 687759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.