از دست رفتن ۴.۱ میلیون روز کاری در آمریکا در ماه گذشته

آنطور که وزارت کار ایلات متحده گزارش کرده است، توقف‌های بزرگ ناشی از اعتصابات کارگری منجر به از دست رفت ۴.۱ میلیون روز کاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرده است، اعتصاب کارگران سه شرکت عضو اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا به نحوی است که در ربع قرن اخیر بی سابقه بوده است.

آنطور که وزارت کار ایلات متحده گزارش کرده است، توقف‌های بزرگ ناشی از اعتصابات کارگری منجر به از دست رفت ۴.۱ میلیون روز کاری شده است. تحرکاتی در بین سایر فعالان کارگری نیز در حال شکل گرفتن است، اما برخی از بلاتکلیفی‌ها منجر به توقف کار و این اعتصابات گسترده شده است و در مقابل تعدادی از اتحادیه‌ها توانسته‌اند با مذاکره درباره دستمزد بالاتر و یا ارائه مزایای بهتر از سوی کارفرمایان، شکاف‌های موجود در بازار کار را پرکنند که این موضوع منجر به حل شدن برخی از اعتصابات شده است.

در طول ۳۰ سال گذشته، کارگران خودروسازی آمریکا در بیش از ۶۰ توقف کار شرکت کرده‌اند که در هر توقف بیش از ۱۰۰۰ کارگر حضور داشته است.

گفتنی است نزدیک به ۱۲۷۰۰ کارگر عضو اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا برای نخستین‌بار در تاریخ این کشور اعتصاباتی هماهنگ را در اعتراض به شرایط شغلی و پایین بودن حقوق‌هایشان به اجرا گذاشتند.

این اعتصاب به صورت همزمان توسط کارگران کارخانه‌های شرکت‌های خودروسازی سرشناس «جنرال موتورز»، «فورد» و «استلانتیس» در سه ایالت میسوری، میشیگان و اوهایو اجرا شد.

این اعتصاب تاریخی واکنش رئیس‌جمهور آمریکا را در پی داشت. او دستیارانی را برای حل بن‌بست به این کارخانه‌ها فرستاد.

کد خبر 687751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.